Pisteur confirmé
•
3 messages
ESCALATIE: Orange bridge modus.
Beste,
Wij zijn met onze firma klant bij Orange. Omdat wij heel ons eigen netwerk hebben hebben we de bridgemodus geactiveerd op de orange modem/router.
Dat werkt perfect.
Echter om een of andere rare reden schakelt om de x zoveel tijd de bridgemodus terug uit, begint de orange modem terug zijn wifi uit te zenden etc.
Als gevolg dat ons eigen netwerk foutmeldingen begint te spuiten en weigert om te schakelen naar de backup internet provider (Proximus).
Ik weet perfect hoe ik de bridge modus kan inschakelen op jullie modem/router maar om een of andere reden aanvaard jullie modem mijn verbinding niet (192.168.0.1), ik krijg zoals verwacht wel een IP adres van jullie modem/router. Maar geraak dus niet ingelogd.
Ik belde hiervoor naar de klantendienst die op mijn factuur staat en van de 4 keer dat we dit al voorgehad hebben, hebben we dit reeds een paar keer moeten uitleggen, maar met wat begeleiding (waar de functie staat in de modem etc) kunnen ze de bridgemodus wel activeren.
Echter vandaag ging dat niet, de eerste agent hoorde het in keulen donderen en dacht ik dat op de wifi bezig was. Je kan het maar op zoveel verschillende manieren uitleggen en zelfs zijn eigen buur kende het niet volgens hem. Training ontbreekt blijkbaar op de business dienst. Ik bedank hem voor zijn diensten en leg af.
Ik bel terug, de jonathan, kent het wel, maar vertelt mij dat ze geen bridge modus mogen inschakelen, dus ik leg terug af om het aan een andere collega te vragen.
De laatste vrouwelijke collega die ik aan de lijn krijgt, kent bridge modus ook zoals Jonathan, maar vertelt mij hetzelfde ze mogen dit niet inschakelen. Ondanks alle andere keren hun collega's dat wel al konden voor mij.
Ik vertel haar ook dat ik dus geen toegang heb tot de modem, en dat nu mijn bedrijf zonder internet zit. Ze kan er niets aan doen, ondanks zij wel kan inloggen in de modem, buiten een email sturen naar een achterlichtende dienst die me binnen de 2 dagen ga terugbellen. Voor een business klant...
Ik bedankte voor haar hulp, maar als het zo zit zijn we even snel terug omgeschakeld naar Telenet.
Dus laatste kans hier, wie schakelt voor mij de bridge mode in, of nog beter waar kan ik enkel een modem krijgen. Ik heb helemaal geen router nodig omdat ik zoals gezegd onze eigen router gebruik. Zo niet waar kan ik opzeggen? Telenet en Proximus hechten duidelijk meer belang aan hun bedrijfsklanten.
Aucune réponse!