Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-08-18 21h31
Antwoorden: 15 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste community,
Enkele dagen geleden heb ik een FlyBox modem aangeschaft met bijhorend abonnement. Ook een SIM kaartje werd geactiveerd en in mijn modem gestopt. Na deze modem thuis aangesloten te hebben en een dag wachten, lijkt alles in orde te zijn, maar kan ik toch niet surfen.
Op de modem webconfiguratie pagina staat dat ik geconnecteerd ben, inclusief verstreken tijd en enkele mb's aan verbruikte data.
Wanneer ik een webpagina bezoek krijg ik echter steevast de pagina https://denial.orange.be/not_modem te zien, waarop vermeld staat dat de SIM kaart niet kan gebruikt worden in het apparaat.
Vandaag ben ik op aanraden van de support dienst van orange terug naar het orange center gegaan waar vervolgens een nieuwe SIM geïnstalleerd is geweest. Na enkele uren wachten thuis sprong de 4g indicator op de modem weer van rood naar blauw en was er connectie. Hetzelfde probleem doet zich echter nog steeds voor op alle gebruikerstoestellen!
Suggesties?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ter informatie, bij mij is dit (na vele contactnames met de klantendienst van Orange) opgelost geraakt. Het bleek iets verkeerd stond in mijn profiel bij Orange. Een eenvoudig administratief probleem dus bij Orange zelf.
29/01/2020 12u30: Flybox (type 1 met antennes) werkt plots nietsmeer: Melding: Deze SIM kaart kan niet worden gebruikt in dit toestel. Raar, want heb nooit de SIMkaart vervangen, zit er al 4 jaar in. 100% ontvangst en 100M wifi maar geen internet. SIMfout! Graag een oplossing Orange!
@jeroenbollen schreef:
29/01/2020 12u30: Flybox (type 1 met antennes) werkt plots nietsmeer: Melding: Deze SIM kaart kan niet worden gebruikt in dit toestel. Raar, want heb nooit de SIMkaart vervangen, zit er al 4 jaar in. 100% ontvangst en 100M wifi maar geen internet. SIMfout! Graag een oplossing Orange!
Heb je de klantendienst reeds gecontacteerd? Wij zijn Orange niet, wij zijn ook gewone klanten ...
Wat wel zou kunnen is dat iemand anders met eenzelfde type FlyBox een gelijkaardig probleem heeft (gehad). In dat geval kan die persoon u ook de nodige info bezorgen.
Tussen haakjes heb je de windows truc al toegepast? Heel de boel eens uitschakelen, zonder stroom zetten gedurende 10 minuutjes en dan alles terug opstarten?
Bill Gates heeft dat uitgevonden en raar maar waar werkt dat nogal dikwijls ...
Update 30/01/2020: Mijn Flybox werkt weer. Nieuwe SIM kaart gehaald bij een Orange verkooppunt. Toch jammer dat niemand mij kon helpen of te weinig kennis had als je naar een Orange call center belt?