Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-08-18 21h31
Antwoorden: 15 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste community,
Enkele dagen geleden heb ik een FlyBox modem aangeschaft met bijhorend abonnement. Ook een SIM kaartje werd geactiveerd en in mijn modem gestopt. Na deze modem thuis aangesloten te hebben en een dag wachten, lijkt alles in orde te zijn, maar kan ik toch niet surfen.
Op de modem webconfiguratie pagina staat dat ik geconnecteerd ben, inclusief verstreken tijd en enkele mb's aan verbruikte data.
Wanneer ik een webpagina bezoek krijg ik echter steevast de pagina https://denial.orange.be/not_modem te zien, waarop vermeld staat dat de SIM kaart niet kan gebruikt worden in het apparaat.
Vandaag ben ik op aanraden van de support dienst van orange terug naar het orange center gegaan waar vervolgens een nieuwe SIM geïnstalleerd is geweest. Na enkele uren wachten thuis sprong de 4g indicator op de modem weer van rood naar blauw en was er connectie. Hetzelfde probleem doet zich echter nog steeds voor op alle gebruikerstoestellen!
Suggesties?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ter informatie, bij mij is dit (na vele contactnames met de klantendienst van Orange) opgelost geraakt. Het bleek iets verkeerd stond in mijn profiel bij Orange. Een eenvoudig administratief probleem dus bij Orange zelf.
@jeroenbollen schreef:
Update 30/01/2020: Mijn Flybox werkt weer. Nieuwe SIM kaart gehaald bij een Orange verkooppunt. Toch jammer dat niemand mij kon helpen of te weinig kennis had als je naar een Orange call center belt?
Dat is inderdaad vervelend en een oud zeer. Een van de redenen is dat helpdeskmedewerker niet echt een aanlokkelijke job is (steeds boze mensen aan de lijn ...) waardoor ervaren en goed opgeleide personen de overstap maken naar andere jobs. Of naar helpdesk hoger niveau dat niet (of minder) rechtstreeks met de klant in contact komt.
Ik heb sinds zaterdag eveneens reen Flybox en heb hetzelfde probleem. De Flybox zelf geeft aan dat hij verbinding heeft (blauwe LED, geconnecteerd volgens gebruikersinterface) maar bij het surfen kom ik steeds op de denial.orange.be-pagina uit. Na wat google-opzoekingen blijkt dit de pagina te zijn waarnaar het orange-netwerk je stuurt indien je een easy internet@home-simkaart probeert in een ander toestel dan de flybox te gebruiken. Het probleem is dus dat het Orange netwerk de combinatie SIM-kaart en Flybox niet erkent en daardoor blokkeert.
Ik heb alvast de volgende oplossingen (zonder succes) uitgeprobeerd:
- Instellingen modem 'tweaken' (fixed 4G,...);
- SIM-kaart opnieuw activeren via klantenzone;
- Nieuwe (geactiveerde) SIM-kaart;
- Nieuwe flybox.
Zoals gezegd, geen enkele van deze opties werkt. Het probleem ligt dus echt wel bij het Orange netwerk (de eigen beveiligingen blokkeert ook correcte combinaties van modem+SIM-kaart tegen).
Ik hoop alvast op een spoedige oplossing aangezien we gepland hadden de flybox mee te nemen op onze aanstaande vakantie...
alle dat is echt wel vervelend.
Bij mij werkt dit perfect. Misschien samen eens de instellingen bekijken? Misschien staat het bij mij toch iets anders ingesteld dan bij jullie? Ik zou het anders niet echt weten eigenlijk.
Het is het proberen waard hé.
Ter informatie, bij mij is dit (na vele contactnames met de klantendienst van Orange) opgelost geraakt. Het bleek iets verkeerd stond in mijn profiel bij Orange. Een eenvoudig administratief probleem dus bij Orange zelf.
Handig! Bedankt 🙂
Gebruiker | Aantal |
---|---|
2 | |
1 | |
1 | |
1 | |
1 |