annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Een nieuwe Home Flybox Modem

Topic gestart op: 15-11-21 13h25

Antwoorden: 13 antwoorden

Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Een nieuwe Home Flybox Modem

 

Ugh Allemaal !


Vanaf November is er een nieuwe Home Flybox modem beschikbaar

 
 
 

Totem_14-1636979018949.png

 

 

 

Een nieuwe look en een nieuwe leverancier (Alcatel)!  Voor de rest verandert er haast niets. 

De gebruikersinterface en de functionaliteiten van deze nieuwe modem zijn identiek aan die van het huidige model.

De modem is verkrijgbaar voor

  • 129 euro: modem zonder verbintenis (stand-alone)
  • 39 euro met 12 maanden verbintenis (modem advantage) 


Ook het Easy Internet at Home-aanbod blijft hetzelfde: 150 GB voor 20€  (50 GB op elk moment + 100 GB tijdens de daluren en tijdens het weekend). Het meest competitieve internetaanbod op de markt. 

Dankzij dit aanbod krijgen jullie toegang tot een wifi-verbinding via het 4G-netwerk waarmee ze alleen in België kunnen surfen. Ter herinnering, het Easy Internet at home aanbod laat niet toe de Flybox te gebruiken in roaming.

 

Totem en de geesten waken over de stam !

 

Totem

Labels (1)
13 ANTWOORDEN 13
DeeBee
Gewaardeerd verkenner

Beste Surfer,

Ik ervaarde dat de verbinding regelmatig wegviel. Verschillende malen met Orange contact opgenomen. Telkens klonk het dat ik in de setting de 4G verbinding als standaard moest aanzetten. De volgende keer was het dan weer andersom en moest de 4g afgezet worden en de AUTO functie weer ingeschakeld worden.

Inmiddels heb ik na ong. 3 jaar gebruik het flybox (huawei B525s 23a) abonnement stopgezet. Voor ik dat deed had als test een SIM kaart van proximus in het toestel geprikt. Buiten mijn verwachtingen, bleek de verbinding O.K. te zijn. Dus, niets dat me tegenhield om het 17€ kostende flybox abonn. op te zeggen. Dan was het even afwachten of het na het stopzetten allemaal nog zou lukken... En jammer maar helaas, geen geluk. Orange heeft dus hun flybox dichtgetimmerd voor externe gebruikers (Ook niet echt ecologisch nietwaar).

Inmiddels heb ik al wat ervaring met het flashen (installeren van nieuwe software) van android telefoons en zag nu met het niet meer functioneren van de Huawei de kans om ook even op zoek te gaan naar mogelijkheden om het Orange bakje van nieuwe software te voorzien.

Het heeft me even wat tijd gekost, maar een Hindoe op Youtube wiens taaltje ik niet versta, heeft me prima geholpen. Na wat try & error werk draait de nieuwe software inmiddels prima. Omdat de flybox enkel voor beperkte telefonie (VOIP) gebruikt wordt en er maandelijks slecht een 2GB aan data door de lijn gaat, heb ik momenteel een youfone SIM card (provider proximus) in het toestel geprikt. Kost eerste 6 maanden 7,5€ daarna voor max. 5GB 10€. Jaarlijkse winst = €7 x 12 = 84€. Met deze winst kan ik weer iets anders aanschaffen en ben ik af van dit Orange (met zijn verschrikkelijke klantenservice). 

Toegegeven, ik moet nu nog afwachten hoe de youfone verbinding het zal doen. Ik hoop dat het proximus netwerk in de omgeving waar ik het gebruik toch wat stabieler is. Duimen maar!

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Totem  heel mooi maar je kan deze volgens mij niet ophangen? 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
Cdt24801
Wijze
Wijze

Netjes 🙂

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Totem  

Zier er veel belovend uit en beter dan de oude modellen. 

Mogen de klanten die nu een 'oud' model hebben deze inruilen voor een nieuw model? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Ugh @patrick2,

Goede vraag. Dat is nog niet bekend. Een communicatie hierover zal nog volgen. 

Totem waakt over zijn stam!

Totem

 

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen