annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fiber

Topic gestart op: 26-05-23 12h23

Antwoorden: 20 antwoorden

TimT89
Gewaardeerd verkenner

Fiber

Nu zijn ze hier in Aartselaar bezig met overal fiber te liggen met Fiberklaar. Maar Orange werkt dan samen met Fluvius. Het kan toch niet zijn dat Fluvius achteraf alles terug gaat open breken voor nog ne kabel te steken en alle huizen /appartementen een 2de maal aan te sluiten?

Labels (1)
20 ANTWOORDEN 20
Peveer
Ervaren verkenner

Bij mij in de straat is de Fiberklaar kabel tot in de woningen gebracht.

Het is wel opletten geblazen of je krijgt er dadelijk een Proximus abonnement bij aan gesmeerd. Zonder enige handtekening kreeg ik een bestelbevestiging in mijn mailbox.
Binnen het uur heb ik deze geannuleerd en afgesloten.

De enige reden waarom ik de kabel tot in de kelder heb laten trekken is omdat ik hoop dat er later meer spelers gebruik gaan maken van deze kabel.

Dus ligt deze niet getermineerd in de kelder te wachten.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze


@Peveer  schreef:

Bij mij in de straat is de Fiberklaar kabel tot in de woningen gebracht.

Het is wel opletten geblazen of je krijgt er dadelijk een Proximus abonnement bij aan gesmeerd. Zonder enige handtekening kreeg ik een bestelbevestiging in mijn mailbox.
Binnen het uur heb ik deze geannuleerd en afgesloten.

De enige reden waarom ik de kabel tot in de kelder heb laten trekken is omdat ik hoop dat er later meer spelers gebruik gaan maken van deze kabel.

Dus ligt deze niet getermineerd in de kelder te wachten.


Straffe praktijken van Proximus, @Peveer 

Heb me hier ook kandidaat gesteld voor een aansluiting, geen abonnement.  Weet niet wanneer en of Fluxius komt.

Heb me in alle geval uitgeschreven op hun mails - om de zoveel tijd een vraag voor een abonnement met keuze van wat providers

lithion
Veteraan verkenner

Op vandaag maakt Orange al gebruik van glasvezel van Wyre om diensten aan te bieden aan hun klanten. Ze hebben ook aangegeven dat in de toekomst te blijven doen. Op de plaatsen waar Wyre glasvezel in de grond steekt zal op termijn de coax verdwijnen want 2 netwerken onderhouden is zinloos. Of er ooit een samenwerking komt tussen Wyre en Fiberklaar betwijfel ik. Sowieso worden de grote steden voorzien van glasvezel door Proximus en dat netwerk is niet open zoals bij Fiberklaar waardoor Telenet/Orange/Wyre daar zelf een glasvezelnetwerk moeten uitrollen.

0 pluimen
rafb
Gewaardeerd verkenner

Hoe kan Orange gebruikmaken van glasvezel van Wyre als Wyre uitsluitend glasvezel in de straat aanlegt zonder de huizen aan te sluiten?

Wyre heeft nergens gecommuniceerd dat coaxkabel zal verdwijnen. Je veronderstelt iets wat nog niet bekend is.

Orange biedt overal diensten via coaxkabel aan tot nader order.

(Akkoord, in vijf pilootregio's Diksmuide, Poperinge, Gent, Genk en Antwerpen ligt er fiber die Wyre deze zomer heeft overgenomen van Fluvius. Maar zelfs in die pilootgebieden migreert Orange geen bestaande coaxkabelklanten naar het fibernetwerk)

Het zogenaamde Fiber-to-the-home-netwerk van Wyre bestaat momenteel vooral uit lege wachtleidingen onder het voetpad. Van actieve huisaansluitingen is nog lang geen sprake.

Ze hebben duidelijk geen haast daar bij Wyre.

0 pluimen
Helen1
Ervaren genezer

@TimT89 Het antwoord is hoogstwaarschijnlijk ja. Waar ik woon hebben ze voor telenet 1 x de stoep open gebroken, voor proximus,.... dus de kans zit er groot in vrees ik. Maar om zeker te zijn kun je naar de gemeentehuis gaan en het daar vragen. Ook weet je dan eventueel een datum, waar precies, enz.

Ik hoop dat dit een beetje helpt en aansluit bij de andere antwoorden?

Normalieter steken ze een brief in je bus als ze werken gaan doen.

Succes

Mvg

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen