annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fiber

Topic gestart op: 26-05-23 12h23

Antwoorden: 20 antwoorden

TimT89
Gewaardeerd verkenner

Fiber

Nu zijn ze hier in Aartselaar bezig met overal fiber te liggen met Fiberklaar. Maar Orange werkt dan samen met Fluvius. Het kan toch niet zijn dat Fluvius achteraf alles terug gaat open breken voor nog ne kabel te steken en alle huizen /appartementen een 2de maal aan te sluiten?

Labels (1)
20 ANTWOORDEN 20
lithion
Veteraan verkenner

Discussie gaat over glasvezel tot in de woning. Bij RFOG wordt die ook effectief binnengebracht.

0 pluimen
Helen1
Ervaren genezer

@TimT89 

In Aarschot hebben ze overal nieuwe kabels gelegd maar ik moest toestemming geven of ze het mochten plaatsen dn waar. Toestemming geven, welja...... ik heb gezegd dat ze het bij de andere kabels moesten zetten die verschuild zijn onder een luiffel.

Ze hadden de voetpaden wel opengemaakt maar dat was op 1 dag per plek gedaan en stapsgewijs. 

Mvg

0 pluimen
fregilcy
Leidende verkenner

Ik denk dat via een glasvezel kabel iedereen kan bediend worden, en Orange en andere kleinere providers kunnen later daarop inschrijven of een huur betalen voor het gebruik ervan, dat is de handel in kabelgebruik -, voor mij hoeft het niet alles werkt voorlopig prima, voor bedrijven is dat weer andere koek die hebben soms nood aan heel grote volumes data en snel, maar voor de gewone gebruiker gaat het messchien goekoper worden op de gewone kabel, wie weet ? we blijven dromen. 

0 pluimen
LeTimmeh
Gewaardeerd verkenner

Over dat laatste: ik vrees ervoor. De koper kabel zal geleidelijk aan afgebouwd worden. Op termijn zullen we dus allemaal moeten fiberen, en zal het bijgevolg dus niet goedkoper worden vermoed ik

0 pluimen
rafb
Gewaardeerd verkenner

Wellicht niet, in een beperkt aantal verstedelijkte regio's steekt Telenet/Fluvius tijdens de Fiberklaar-werken reeds (zwarte) wachtbuizen in de grond (die worden voorlopig nog niet gebruikt). In andere regio's gebeurt dat niet en komt er geen tweede fibernetwerk. Er is veel kans dat Orange nog zeer lang haar diensten via coaxkabel blijft aanbieden tot op het moment dat ze veel klanten beginnen te verliezen aan de fiberproviders die stabieler internet met hogere upload kunnen aanbieden.

Op dat moment zal het voor Orange commercieel interessant zijn om een deal te sluiten met Fiberklaar en ook diensten via die fiber te beginnen aanbieden.

Laat zeker de gratis aansluiting plaatsen, het is vandaag onduidelijk wat de plannen van Orange zijn.

Leden met de meeste pluimen