Internet en Fixed Phone
Op zoek naar informatie over ons internet- en vaste lijn aanbod? Dan bevind je je op de juiste plek! Onze tribers helpen je graag verder ...
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Ervaren verkenner

Fix DNS

De achielesspees van Orange blijken toch de DNS servers te zijn. Een simpele fix hieronder: 

Login op uw router van Orange. Ga naar Setting > Lan >Vul bij Primary (of second ) de volgende DNS in: 8.8.8.8

Labels (3)
9 ANTWOORDEN 9
Gewaardeerde genezer

Goede tip @Rob_Gielen, ik gebruik die van OpenDNS.

De instelling op de Orange router kan je terugvinden onder :
Your modem -> Your local network -> DNS settings

Activate custom static DNS aanzetten, voor primary en secondary heb je de keuze uit :

Google Public DNS
8.8.8.8
8.8.4.4

Cisco OpenDNS
208.67.222.222
208.67.220.220

Leidende sjamaan

Als je geen fan bent van Google DNS:

1.1.1.1 als primary en

9.9.9.9 als secondary

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
Gewaardeerde genezer

De secondary wordt gebruikt als de primary niet bereikbaar is, dus gaat de voorkeur in dat geval naar 1.1.1.1 (Cloudflare) met als backup 9.9.9.9 (Quad9).

 

 

Ervaren verkenner

Klopt. Ik zou wel 1 DNS van orange blijven houden of zou dit niet nodig zijn?

0 pluimen
Leidende sjamaan


@Rob_Gielen  schreef:

Klopt. Ik zou wel 1 DNS van orange blijven houden of zou dit niet nodig zijn?


Waarom zou dat nodig zijn? Je hebt een DNS nodig, maar dewelke? Dat is volledig vrij. Natuurlijk zal elke provider die naam waardig zelf DNS servers (oeps dubbel, de S staat al voor server) opzetten als dienstverlening aan zijn klanten, maar dat is dus vanuit technisch oogpunt totaal niet relevant.

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Ervaren verkenner

Misschien dat er ergens een interne dns record gebruikt is... not sure. Belangrijkste is dat er een oplossing mogelijk is. Thanks all for commenting.

Gewaardeerde genezer

@Rob_Gielen  ik denk het niet, decoder, femtocell, vowifi en vermoedelijk ook de Cisco ATA als je een vaste lijn hebt gaat via VPN.

Voordat internet hier aangesloten was wegens problemen met de kabel kon ik de decoder en femtocell al gebruiken via Proximus.

Ervaren verkenner

Knipsel.PNG

Leidende sjamaan

@Rob_Gielen

Uw primary is van Quad9, uw secondary (dus de back-up) is een DNS adres van Orange.

Dat gaat goed werken, geen probleem.

Maar ik vermoed dat je dat wel wist Smiley Knipoog

   Leuze van de dag |    Herinner je gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! 
    Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren  
Tomorrow is another day
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen