annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fix DNS

Topic gestart op: 17-12-18 09h43

Antwoorden: 9 antwoorden

Rob_Gielen
Ervaren verkenner

Fix DNS

De achielesspees van Orange blijken toch de DNS servers te zijn. Een simpele fix hieronder: 

Login op uw router van Orange. Ga naar Setting > Lan >Vul bij Primary (of second ) de volgende DNS in: 8.8.8.8

Labels (3)
9 ANTWOORDEN 9
Rob_Gielen
Ervaren verkenner

Klopt. Ik zou wel 1 DNS van orange blijven houden of zou dit niet nodig zijn?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@Rob_Gielen  schreef:

Klopt. Ik zou wel 1 DNS van orange blijven houden of zou dit niet nodig zijn?


Waarom zou dat nodig zijn? Je hebt een DNS nodig, maar dewelke? Dat is volledig vrij. Natuurlijk zal elke provider die naam waardig zelf DNS servers (oeps dubbel, de S staat al voor server) opzetten als dienstverlening aan zijn klanten, maar dat is dus vanuit technisch oogpunt totaal niet relevant.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Rob_Gielen
Ervaren verkenner

Misschien dat er ergens een interne dns record gebruikt is... not sure. Belangrijkste is dat er een oplossing mogelijk is. Thanks all for commenting.

Jerre
Gewaardeerde genezer

@Rob_Gielen  ik denk het niet, decoder, femtocell, vowifi en vermoedelijk ook de Cisco ATA als je een vaste lijn hebt gaat via VPN.

Voordat internet hier aangesloten was wegens problemen met de kabel kon ik de decoder en femtocell al gebruiken via Proximus.

Jerre
Gewaardeerde genezer

De secondary wordt gebruikt als de primary niet bereikbaar is, dus gaat de voorkeur in dat geval naar 1.1.1.1 (Cloudflare) met als backup 9.9.9.9 (Quad9).

 

 

Leden met de meeste pluimen