annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Fix phone niet geschikt voor alarmen?

Topic gestart op: 08-07-18 20h32

Antwoorden: 18 antwoorden

ToMiKoN
Ervaren verkenner

Fix phone niet geschikt voor alarmen?

OPGELOST

Uch,

Bij familie van mij woont een oudere grootouder in. Ze heeft een personenalarm (knopje als ze valt of hulp nodig heeft). Nu heeft ze een Telenet modem met een soort batterij achter wanneer deze uitvalt zodat de vaste lijn kan blijven werken.

Ik vroeg mij af of ze ook kunnen Love met fix phone nemen? Want op de pagina staat dat Love niet overeen kan met fax systemen en alarmen. Maar wat bedoelt mijn juist met alarmen? Personen alarmen, inbraak alarmen ... dat is niet duidelijk voor mij.

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/fixedphone

Bedankt als iemand hier meer info over heeft.

(ik vond geen aparte sectie voor fix phone in dit forum, daarom post ik het onder internet)

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

de vaste lijn is inderdaad niet koppelbaar aan alarmen in welke vorm ook . Vraag me niet de juiste exacte technische redenen maar denk dat het gewoon komt omdat er geen modem battrypack te verkrijgen is waardoor er geen soort backup is als de stroom uitvalt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
18 ANTWOORDEN 18
JeanLoyens
Ervaren verkenner

Dag allen, intussen is gebleken dat het niet zal werken met Orange. Mijn alarmfirma is hier geweest. Enkel een gsm-module met een kaartje erin kan werken. De reden is dat dit (verouderde) alarmsysteem een analoge lijn nodig heeft (zoals een faxlijn ook was) en dus zal mijn centrale niet werken met een digitale lijn. Dit is mogelijk dan ook het antwoord voor iemand anders die vroeg naar dat persoonlijk alarmsysteem van een ouder persoon. Bedankt allemaal voor jullie input.

Cdt24801
Wijze
Wijze

@JeanLoyens 

Bedankt om deze feedback hier te plaatsen. Kan van pas komen voor sommigen om dit ook te weten Smiley Erg vrolijk

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
NelsonM
Orange-werknemer

@JeanLoyens 

Bedankt om deze feedback hier te plaatsen. Kan van pas komen voor sommigen om dit ook te weten Smiley Erg vrolijk

Hallo @Cdt24801,
Aarzel zeker niet om het antwoord van @JeanLoyens te valideren als gewaardeerde oplossing als het heeft geholpen !
Wat hij zegt is correct:)
Groetjes,
Nelson 

0 pluimen
JeanLoyens
Ervaren verkenner


@Jerre  schreef:

Dan is het interessanter om het alarmsysteem op de Orange telefoonlijn aan te sluiten.

Goede avond, excuseer me als ik het niet goed begrijp, maar ... hoe kan ik het alarm (laten) aansluiten op de Orange telefoonlijn zonder toevoeging van die module? Het systeem werkte (belde me op) toen de lijn nog van Telenet was en na de omschakeling niet meer. Zelf heb ik niets aan het alarm gewijzigd. Het werkt gewoon niet meer. Ik wijtte dat aan de uitleg op de Orange site, waar stond dat de optie "fixed phone" niet werkt met alarmen en faxapparaten, zie het witte kadertje hier: https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/vaste-telefoon Dus tenzij je bedoelt om wel die module erbij te kopen, graag wat uitleg wat je anders bedoelt. Sorry dat ik het niet goed begrijp en dank voor je geduld.

0 pluimen
Jerre
Gewaardeerde genezer

Goede avond @JeanLoyens ,

Als de telefoonkabel van de binneninstallatie op de Cisco SPA112 ATA werd aangesloten dan zou alles moeten werken zoals het was met Telenet.
Kan je eens kijken wat er op de "Phone 1" aansluiting van de Cisco SPA112 ATA zit.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen