annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox MR200 reikwijdte vergroten

Topic gestart op: 13-06-18 06h28

Antwoorden: 5 antwoorden

Loekie
Gewaardeerd verkenner

Flybox MR200 reikwijdte vergroten

OPGELOST

Ik heb een Flybox MR200 v1

Het wifi signaal is te zwak om in alle kamers bereik te hebben, alhoewel er meestal 4 streepjes aangegeven zijn.

Ik heb de flybox al eens in een andere kamer geplaatst, meer centraal, doch dan komt het signaal nog niet overal.

Bestaat er een mogelijkheid om het wifi signaal verder te laten gaan en liefst zonder verzwakking van het signaal zodat ik overal bereik heb, ook buiten op het terras?

Dank alvast voor een mogelijke oplossing.

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Cdt24801
Wijze
Wijze

Dat kan met twee powerlines, eentje (zonder WiFi) dat dient als zender (via het elektriciteitsnet) en aan de flybox hangt via UTP en een tweede, die natuurlijk wel WiFi moet hebben, dan ergens waar het nodig is in het stopcontact geplugd wordt.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
Cdt24801
Wijze
Wijze

Dat kan met twee powerlines, eentje (zonder WiFi) dat dient als zender (via het elektriciteitsnet) en aan de flybox hangt via UTP en een tweede, die natuurlijk wel WiFi moet hebben, dan ergens waar het nodig is in het stopcontact geplugd wordt.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Loekie
Gewaardeerd verkenner

Ok thanks

En is er op die manier geen snelheidsverlies?

Is het eender welke powerlines ik gebruik?

patrick2
Wijze
Wijze

Loekie,

Het maakt wel een verschil welke powerlines u koopt. Laat u goed adviseren in een erkende winkel die ze verkoopt want er zitten in de powerlines verschil hoeveel snelheid die kunnen halen. Goed merk , vind ik , devolo maar TP - link is ook een goed merk. Dit is wel gebasseerd op eigen ervaring . 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

Klopt.

Snelheid: goede powerlines geven een overdracht die ruimschoots voldoet om goede WiFi aan te bieden, dus dat is geen probleem. Je moet natuurlijk wel rekening houdn met algemene factoren waar ALLE powerlines last van kunnen hebben: storingen op het e-net, storende apparaten in de buurt, enz ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen