annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Flybox werkt niet meer

Topic gestart op: 31-07-20 23h08

Antwoorden: 10 antwoorden

ENSJ
Gewaardeerd verkenner

Flybox werkt niet meer

Ik begin het echt verdomd lastig te vinden om nog positief te wezen over Orange.

Buiten een steeds wegvallende wifi verbinding op mijn vaste pc (omdat de ethernet poorten niet willen werken op de modem) zijn er nu ook problemen ontstaan met de flybox zelf.

Meerdere keren per dag (soms zelfs paar keer binnen één uur) springt de flybox op rood. Normaal is het uittrekken en terug insteken voldoende om dit op te lossen. Maar sinds kort verwijst hij mij dan telkens naar de flybox webpagina en ben ik verplicht een wachtwoord in te stellen. Bij de tweede keer dat dit dan gebeurd herkent hij mijn wachtwoord niet en blokkeert hij mij. Ongeacht of ik kan inloggen op die stomme flybox pagina kan ik via daar géén verbinding maken met flybox. Zo net een harde rest uitgevoerd en binnen de tien minuten lag hij terug plat.

Ik wil heel graag een duidelijk antwoord waar de problemen zouden kunnen liggen en hoe ik dit kan oplossen? Ik ben verplicht thuis te werken en het is al lastig genoeg met die klotewifi zonder dat er ook nog problemen zijn met de modem zelf. 

Gefrustreerde groeten 
ENSJ

Labels (1)
10 ANTWOORDEN 10
ENSJ
Gewaardeerd verkenner

Tethering via wifi vansmartphone doe ik al gezien flybox geen ethernet kabels herkent en de pc van het werk geen wifi heeft. 

Heb al eens een tijd op mijn 4G moeten werken maar als je dat 5 dagen moet doen dan zit je er al gauw over en betaal je u blauw aan extra data. En het kan niet de bedoeling zijn dat ik extra betaal terwijl het internet gewoon hoort te werken. 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@ENSJ 

Kun je dat eens verder uitleggen? Een FlyBox heeft ook een ethernet aansluiting, dus je zou uw PC van het werk (zonder WiFi) perfect via UTP moeten kunnen aansluiten op de FlyBox. Die dan op zijn beurt via 4G het internet op gaat.

 

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
ENSJ
Gewaardeerd verkenner

Na drie verschillende ethernet kabels geprobeerd te hebben, lijkt het erop dat mijn Flybox geen ethernet toelaat. 

Dus ik gebruik mijn gsm al de hele tijd als tethering hotspot via de wifi van flybox. Nu blijft hij telkens uitvallen op de werkpc e.d. maar dat is een probleem apart.

Als ik bijvoorbeeld dan gewoon mijn laptop gebruik voor het thuiswerk (die wel zelf wifi heeft, maar waar ethernet kabels ook niet werken in combi met flybox) blijft hetzelfde probleem zich voordoen. Flybox springt op rood, DNS instellingen kunnen aan mijn kant niet rechtgezet worden, resets helpen in het beste geval voor een paar uur en in slechte periodes voor 5 minuten. 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@ENSJ  dan zou ik contact nemen met de klantendienst of het Webcare team via Messenger of Twitter. Dan zal je een dossier krijgen maar ik zou deze dan ruilen voor een andere je hebt immers twee jaar garantie op je toestel. Dus laat ze een nieuwe versturen of misschien kunnen ze op afstand iets doen maar dat denk ik niet. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Dartje
Aspirant verkenner

Als gepensioneerde fleet manager ben ik altijd al adept geweest van de budgetvriendelijke oplossingen, toen van Mobistar en nu van Orange.

Ik ervaar echter regelmatig technische problemen met de geleverde hardware; tv decoder, mesh wifi en daar gaat het nu over de Flybox!

Mijn Flybox staat opgesteld in mijn vakantiewoning bij het raam en heb 4 blokjes ontvangst, soms 5.

Ik heb volgens de aanwijzingen ingesteld op enkel 4G.

En toch krijg ik regelmatig rood op internet, alhoewel de 4 blokjes er zijn, moet ik het stopcontact losmaken, een kwartier wachten en dan opnieuw inpluggen.  Als dat na een paar keer niet lukt moet ik als admin inloggen en dan herstarten...

Wat moet ik nu doen?  Een nieuwe sim kaart vragen? een nieuwe modem vragen?  

Ben er niet altijd en gebruik deze verbinding om CV te sturen.

Als het werkt, prima, voldoende snelheid voor Netfix, surfen...

Graag een oplossing

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen