annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gastnetwerk maken

Topic gestart op: 17-12-20 08h54

Antwoorden: 10 antwoorden

arc0ss
Aspirant verkenner

Gastnetwerk maken

Ik heb een CBN CH6643E modem. Graag had ik hier een extra gastennetwerk op gemaakt voor de 'slimme toestellen' in huis. Ik heb al gelezen dat dit kan, maar nog niet echt een handleiding van gevonden.

 

Iemand tips?

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Josette
Wijze
Wijze

@arc0ss  goedemiddag,

En van mij krijg je deze ook:

TagKerst.jpg

 

je kan hier eens lezen gaan.

Klik op de blauwe hier.

Succes.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze


@Josette  schreef:

@arc0ss  goedemiddag,

En van mij krijg je deze ook:

TagKerst.jpg

 

je kan hier eens lezen gaan.

Klik op de blauwe hier.

Succes.


@Josette Je link is voor een Siigence modem.  Hij heeft een Compal modem als ik naar de referentie kijk (CBN CH6643E)

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Gregory 

Een AP of repeater gaan geen nut hebben om een gastennetwerk te maken hoor. Die dingen zijn enkel verlengstukken van het bestaande netwerk.

Een gastennetwerk is apart, volledig gescheiden van uw eigen netwerk. Zoiets kan alleen maar gerealiseerd worden met een router die deze functionaliteit aan boord heeft.

Je zou een pseudo gastennetwerk kunnen maken door een tweede gewone router aan uw Orange router te hangen en daar een netwerk in een andere range op te configureren. Nadeel van deze oplossing is dat de gebruikers van het hoofdnetwerk, als ze weten wat ze doen, wel op het gastennetwerk kunnen geraken. Maar niet omgekeerd.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze


@Cdt24801  schreef:

@Gregory 

Een AP of repeater gaan geen nut hebben om een gastennetwerk te maken hoor. Die dingen zijn enkel verlengstukken van het bestaande netwerk.

Een gastennetwerk is apart, volledig gescheiden van uw eigen netwerk. Zoiets kan alleen maar gerealiseerd worden met een router die deze functionaliteit aan boord heeft.

Je zou een pseudo gastennetwerk kunnen maken door een tweede gewone router aan uw Orange router te hangen en daar een netwerk in een andere range op te configureren. Nadeel van deze oplossing is dat de gebruikers van het hoofdnetwerk, als ze weten wat ze doen, wel op het gastennetwerk kunnen geraken. Maar niet omgekeerd.


Van dat netwerk weet ik wel @Cdt24801 

Maar ze hebben wel een andere SSID en password.  En als je dat AP afzet als ze weg zijn kunnen ze er ook niet meer op.

 

In zijn geval is het een AP of een Siligence modem vragen aan Orange

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen