Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 17-12-20 08h54
Antwoorden: 10 antwoorden
Ik heb een CBN CH6643E modem. Graag had ik hier een extra gastennetwerk op gemaakt voor de 'slimme toestellen' in huis. Ik heb al gelezen dat dit kan, maar nog niet echt een handleiding van gevonden.
Iemand tips?
Een AP of repeater gaan geen nut hebben om een gastennetwerk te maken hoor. Die dingen zijn enkel verlengstukken van het bestaande netwerk.
Een gastennetwerk is apart, volledig gescheiden van uw eigen netwerk. Zoiets kan alleen maar gerealiseerd worden met een router die deze functionaliteit aan boord heeft.
Je zou een pseudo gastennetwerk kunnen maken door een tweede gewone router aan uw Orange router te hangen en daar een netwerk in een andere range op te configureren. Nadeel van deze oplossing is dat de gebruikers van het hoofdnetwerk, als ze weten wat ze doen, wel op het gastennetwerk kunnen geraken. Maar niet omgekeerd.
@Cdt24801 schreef:
Een AP of repeater gaan geen nut hebben om een gastennetwerk te maken hoor. Die dingen zijn enkel verlengstukken van het bestaande netwerk.
Een gastennetwerk is apart, volledig gescheiden van uw eigen netwerk. Zoiets kan alleen maar gerealiseerd worden met een router die deze functionaliteit aan boord heeft.
Je zou een pseudo gastennetwerk kunnen maken door een tweede gewone router aan uw Orange router te hangen en daar een netwerk in een andere range op te configureren. Nadeel van deze oplossing is dat de gebruikers van het hoofdnetwerk, als ze weten wat ze doen, wel op het gastennetwerk kunnen geraken. Maar niet omgekeerd.
Van dat netwerk weet ik wel @Cdt24801
Maar ze hebben wel een andere SSID en password. En als je dat AP afzet als ze weg zijn kunnen ze er ook niet meer op.
In zijn geval is het een AP of een Siligence modem vragen aan Orange