annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Gastnetwerk maken

Topic gestart op: 17-12-20 08h54

Antwoorden: 10 antwoorden

arc0ss
Aspirant verkenner

Gastnetwerk maken

Ik heb een CBN CH6643E modem. Graag had ik hier een extra gastennetwerk op gemaakt voor de 'slimme toestellen' in huis. Ik heb al gelezen dat dit kan, maar nog niet echt een handleiding van gevonden.

 

Iemand tips?

Labels (1)
0 pluimen
10 ANTWOORDEN 10
Cdt24801
Wijze
Wijze

Inderdaad @Gregory , dat klopt, ze hebben een eigen SSID en pwd, maar eens aangelogd hebben ze toegang tot alle resources van het gehele netwerk. En dat is toch niet wenselijk voor een gastennetwerk.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze


@Cdt24801  schreef:

Inderdaad @Gregory , dat klopt, ze hebben een eigen SSID en pwd, maar eens aangelogd hebben ze toegang tot alle resources van het gehele netwerk. En dat is toch niet wenselijk voor een gastennetwerk.


Ik weet dat het niet ideaal is - @Cdt24801  is af te wegen tov het soort gasten

Hij kan nog altijd een extra router nemen.  Er zijn ook goedkope

0 pluimen
arc0ss
Aspirant verkenner

Bedankt allen alvast voor de info. Dus ik kan bij Orange gewoon een andere modem vragen die het wel ondersteunt? (is dit een service, of betalend?)

De kinderen zijn nog niet oud genoeg om van het 'privénetwerk' naar het gastennetwerk te gaan, dus is een extra router misschien plan-b, heb nog ergens een linksys liggen dacht ik. Het is maar om de apparaten aan te sturen, dus hoge snelheden heb ik niet nodig.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze


@arc0ss  schreef:

Bedankt allen alvast voor de info. Dus ik kan bij Orange gewoon een andere modem vragen die het wel ondersteunt? (is dit een service, of betalend?)

De kinderen zijn nog niet oud genoeg om van het 'privénetwerk' naar het gastennetwerk te gaan, dus is een extra router misschien plan-b, heb nog ergens een linksys liggen dacht ik. Het is maar om de apparaten aan te sturen, dus hoge snelheden heb ik niet nodig.


@arc0ss Je kunt vragen aan Orange om een andere router te krijgen.  Op service/betalend kan ik niet antwoorden - heb het nog niet voorgehad.

Good luck - en laat weten of je een andere router kan krijgen

 

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Gregory  ik quote niet graag alles word dan zo moeilijk om te lezen,

maar het had misschien wel kunnen helpen. Je weet nooit.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Leden met de meeste pluimen