annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe kan ik URL's blokkeren in de router

Topic gestart op: 08-01-22 14h39

Antwoorden: 8 antwoorden

Peterl
Gewaardeerd verkenner

Hoe kan ik URL's blokkeren in de router

OPGELOST

Ik had verwacht dat ik in de firewall of parental control map URL's kon ingeven maar dat kan ik niet. De bedoeling is reclame te weren op mijn LG smart TV.  Misschien zie ik iets over het hoofd Groetjes Peter

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Proximulantis
Leidende verkenner

Als het gaat om reclame op je smartTV kan je best een adblock dns instellen op je orange modem.

Deze is:

If you want to block ads and trackers.
IPv4:
94.140.14.14
94.140.15.15
 
Of iets uitgebreider:
 
Family protection servers
If you want to block adult content, enable safe search and safe mode options wherever possible, and also block ads and trackers.
IPv4:
94.140.14.15
94.140.15.16
 
 
Kan dit je helpen?
let wel dat bepaalde sites zoals loopings adblock users blokeren en de website bezoeken onmogelijk maakt.
 
Vergeet niet na het instellen van dns dat je de router opnieuw start samen met je toestellen of in cmd ipconfig /renew typt voor een refresh van je ip.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

8 ANTWOORDEN 8
Peterl
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de oplossing ga deze zeker eens proberen. Hier was ik ook naar aan het kijken.;

https://techacademy.id.nl/blog/pi-hole-installeren-op-raspberry-pi-tegen-online-reclame/

 

0 pluimen
Proximulantis
Leidende verkenner

@Peterl 

Vergeet niet dat dit enkel voor je lokaal netwerk is.
Als je 4G gebruikt of je kinderen gebruiken 4G (ik zeg nu zomaar iets) werkt dit niet.

Je hebt nog mobiele apps of voor windows ook nog: AdGuard - 's werelds meest geavanceerde advertentieblokker!

0 pluimen
Peterl
Gewaardeerd verkenner

Bedankt Patrick, was de bedoeling om inderdaad in een streaming app (Youtube) te blokkeren.Een addblocker installeren gaat helaas niet. Onderstaande oplossing wou ik eens proberen ervan uitgaande dat reclame "geinjecteerd" wordt via een derde partij.

How to Block Ads on LG Smart TVs

 

Blocking ads on your LG smart TV also follows the same for Samsung.

In the content filter of your router, put the following URLs for blocking:

  1. ngfts.lge.com
  2. us.ad.lgsmartad.com
  3. lgad.cjpowercast.com
  4. edgesuite.net
  5. us.info.lgsmartad.com

These will filter ads that you see in the My Content tab of your TV.

patrick2
Wijze
Wijze

@Peterl 

Dus je wil URL's ingeven op je router ( de HGW van Orange ) om op die manier reclame tegen te houden ? Wat voor reclame is dat dan ? Want tv reclame ga je echt niet tegenhouden op die manier en als het gaat om reclame in streaming apps dan zal dat ook niet gaan. De media leeft van die reclame ook al hebben wij er als klant niet veel zin in maar het is hun inkomsten. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen