annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe portforwarden?

Topic gestart op: 22-11-18 14h15

Antwoorden: 16 antwoorden

wip
Aspirant verkenner

Hoe portforwarden?

Beste,

1) Wij hebben een domotica server draaien welk via poort 443 (https://..) te bereiken is.

Ik heb deze poort geforward, maar zonder succes.

Telkens ik in onze server een publiek adress wil ingeven, blijft deze weergeven dat er geen verbinding mogelijk is.

Niet via WAN IP adress?

Niet via DynDNS?

2) Onze telefooncentrale IP-PABX gebruikt poorten 5060, 40000, 30000

Sinds wij op orange overgeschakeld zijn hebben wij meestal een bezettoon als er ingebeld word (geen aansluiting).

Ook deze poorten zijn geforward, zonder resultaat

Welke poorten staan eigenlijk open?

 

Graag zo spoedig mogelijk antwoord.

 

Mvg,

Arch. Dave De Busschere

Labels (3)
0 pluimen
16 ANTWOORDEN 16
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Vraag was niet of maar welke poorten KUNNEN opengezet worden. Blijkbaar verandert Orange dit ook wel eens. Ik had een port forwarding opgezet op poort 8082 en dat heeft een week lang feilloos gewerkt en nu niet meer. Er is wel een firmware update geweest van Orange vernam ik. Ik wil dus weten welke poorten wel en niet kunnen opengezet worden.

Ugh @Tokn59,

Totem heeft de vraag gesteld aan de strategische geesten. Hier is hun antwoord :

De poorten 8080 en 8082 zijn waarschijnlijk gereserveerd voor de modem.

Indien je je poorten open wilt krijgen, volg deze stappen :

- Je zou eerst een vaste IP adres aan je toestel assigneren (vaste camera, enz).

- De poort openen (via je configuratieconsole)

Op deze pagina zou je twee poorten selecteren :

- De lokale poort (De poort die nodig is voor je toestel). In dit geval zou het 8082 zijn.

- De publieke poort (de poort die je nodig hebt om je toestel te connecteren).

In de meeste gevallen geven we in hezelfde poortnummer (dus het nummer 8082) maar in de meeste gevallen kan je een andere poort kiezen.

Zou je ook eens proberen om eeen andere poort als publieke poort ingeven? Bijvoorbeeld de 10000 en ons op de hoogte houden? (Hou de 8082 als lokale poort)

Welke applicatie of toestel vraagt voor zulke hanteringen?

Totems zonnegroeten,

Totem

0 pluimen
Tokn59
Ervaren verkenner

Bevestigd ... Poort 8082 kan je NIET gebruiken ...

Jerre
Gewaardeerde genezer

@wip  is het gelukt om de domotica en telefooncentrale van buitenaf bereikbaar te maken ?

Jerre
Gewaardeerde genezer

Als ik je screenshot bekijk forward je momenteel :
UDP 30000-30001 naar 192.168.2.20 UDP 1-4 (ipv 30000-30001)
UDP 40000-40078 naar 192.168.2.20 UDP 1-4 (ipv 40000-40078)
UDP 5060 naar 192.168.2.20 UDP 1-4 (ipv 5060)

TCP 443 naar 192.168.2.20 UDP 1-4 (ipv 443 en het IP van de domotica)

0 pluimen
wip
Aspirant verkenner

Dank u voor de reply,

 

Wij hebben volgende modem: Siligence, TCG300.

Hierin is port forwarding in opgenomen.

 

Betreffende de IP-PABX centrale en ook alle IP tel. toestellen staan op UDP poort 30000.

Hierin is niets gewijzigd (daar deze setup bij telenet werkte) de SIP-trunk provider is VOIPTiger.

 

Ik ga eens proberen met het vast IP-adres in te geven.

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen