annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoge ping - internet valt weg

Topic gestart op: 01-04-20 13h31

Antwoorden: 4 antwoorden

Klaas82
Aspirant verkenner

Hoge ping - internet valt weg

Besten,

sinds kort (2 tal weken) heb ik een probleem met het internet terwijl ik Diablo 3 speel. Het is zo dat mijn ping heel hoog word en later verlies ik de verbinding met het spel. Ik kan terug opstarten maar het gebeurt weer opnieuw na onbepaalde tijd. Soms na 10 min, soms na 30 min, maar een hele avond zonder problemen spelen zit er niet meer in. Skype lijdt er ook onder, dit is duidelijk omdat de stemmen van de andere personen dan als robots klinken. Ondertussen blijft netflix zonder problemen werken.

In eerste instantie heb ik Blizzard gecontacteerd, die hadden mij volgende opties aangeboden (die ik al gedaan heb ondertussen)

1. één à twee minuten stroom van de modem halen en opnieuw laten opstarten

2. mijn DNS flushen via "CMD"

3. Battle. net app herinstalleren.

 

Dit werkte dus niet en toen moest ik van hen het programma WinMTR laten lopen terwijl ik speel. Ook gedaan en de bestanden naar Blizzard over gemaakt. Die hebben het volgende gezien (sorry voor het Engels)

Okay! Onto the WiNMTR results. The results do clearly show where the issue starts.

192.168.0.1 - 0 | 508 | 508 | 1 | 2 | 23 | 1 |

This would be the connection to your router. This shows no packet loss at all and very minimal latency. So your computers connection to your router is fine.

cust-2-128-110-94.dyn.as47377.net - 16 | 145 | 122 | 0 | 16 | 58 | 9 |

Here is where the problem starts on both of the tests. This is showing 16% packet loss. The IP address is: 2.128.110.94 (Telenor A/S, Kobenhavn S, 17, Denmark) and is right after your router. This would either be your modem, or if you have a router/modem combo the neighborhood/building routing node. The packet loss carries down the rest of the test after this.

You would need to reach out to your ISP and let them know that 2.128.110.94 (Telenor A/S, Kobenhavn S, 17, Denmark) is showing major packet loss and is causing latency when playing online games. They should be able to investigate the cause.

Please keep in mind that internet traffic is seeing much more utilization and congestion issues as of late. So it is very possible that this is just congestion from usage in your area. Hopefully your ISP can clarify what is happening.

 

Voor ik de klantendienst bel wilde ik misschien weten als ik van hieruit iets kan doen. Iemand die een idee of oplossing heeft?

Alvast bedankt om dit te lezen,

Groeten,

Klaas

Labels (2)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Anonymous
Niet van toepassing

Hallo,

 

Is hier ondertussen een oplossing op gevonden? Ik heb hetzelfde probleem met mijn vaste pc, laptop en gsm. Ping is super variabel + valt aventoe nog eens weg.

Heb die problemen nooit gehad met Telenet?

In begin werkte het discord ook maar de helft van de tijd en moest ik de dns aanpassen naar die van Google om er iets mee te kunnen doen?

DJSparkz

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Besten,

sinds kort (2 tal weken) heb ik een probleem met het internet terwijl ik Diablo 3 speel. Het is zo dat mijn ping heel hoog word en later verlies ik de verbinding met het spel. Ik kan terug opstarten maar het gebeurt weer opnieuw na onbepaalde tijd. Soms na 10 min, soms na 30 min, maar een hele avond zonder problemen spelen zit er niet meer in. Skype lijdt er ook onder, dit is duidelijk omdat de stemmen van de andere personen dan als robots klinken. Ondertussen blijft netflix zonder problemen werken.

In eerste instantie heb ik Blizzard gecontacteerd, die hadden mij volgende opties aangeboden (die ik al gedaan heb ondertussen)

1. één à twee minuten stroom van de modem halen en opnieuw laten opstarten

2. mijn DNS flushen via "CMD"

3. Battle. net app herinstalleren.

 

Dit werkte dus niet en toen moest ik van hen het programma WinMTR laten lopen terwijl ik speel. Ook gedaan en de bestanden naar Blizzard over gemaakt. Die hebben het volgende gezien (sorry voor het Engels)

Okay! Onto the WiNMTR results. The results do clearly show where the issue starts.

192.168.0.1 - 0 | 508 | 508 | 1 | 2 | 23 | 1 |

This would be the connection to your router. This shows no packet loss at all and very minimal latency. So your computers connection to your router is fine.

cust-2-128-110-94.dyn.as47377.net - 16 | 145 | 122 | 0 | 16 | 58 | 9 |

Here is where the problem starts on both of the tests. This is showing 16% packet loss. The IP address is: 2.128.110.94 (Telenor A/S, Kobenhavn S, 17, Denmark) and is right after your router. This would either be your modem, or if you have a router/modem combo the neighborhood/building routing node. The packet loss carries down the rest of the test after this.

You would need to reach out to your ISP and let them know that 2.128.110.94 (Telenor A/S, Kobenhavn S, 17, Denmark) is showing major packet loss and is causing latency when playing online games. They should be able to investigate the cause.

Please keep in mind that internet traffic is seeing much more utilization and congestion issues as of late. So it is very possible that this is just congestion from usage in your area. Hopefully your ISP can clarify what is happening.

 

Voor ik de klantendienst bel wilde ik misschien weten als ik van hieruit iets kan doen. Iemand die een idee of oplossing heeft?

Alvast bedankt om dit te lezen,

Groeten,

Klaas

Ugh @Klaas82,

Blijkbaar heb je een router achter je Orange-modem. Wat gebeurt er precies als je je direct aan je modem verbindt? Neem zeker een kijkje op deze post waar je veel tips&tricks vindt om je Orange-wifi te verbeteren.

Je zou ook beter een Orange Mesh-wifi netwerk installeren om een maximaal bereik te krijgen.  

Totem's groetjes,

Totem

0 pluimen
Klaas82
Aspirant verkenner

Totem,

bedankt voor je antwoord.

Mijn PC zit op kabel. Vanaf de modem -> powerline adapter -> andere powerline adapter -> mijn PC.

Ik had iets gelezen van Port forwarding, dat dit beter zou zijn, maar durf niet echt in mijn modem's instelling foefelen. Zou dat mijn probleem wat beter maken?

groetjes

0 pluimen
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Totem,

bedankt voor je antwoord.

Mijn PC zit op kabel. Vanaf de modem -> powerline adapter -> andere powerline adapter -> mijn PC.

Ik had iets gelezen van Port forwarding, dat dit beter zou zijn, maar durf niet echt in mijn modem's instelling foefelen. Zou dat mijn probleem wat beter maken?

groetjes

Ugh @Klaas82,

Er zijn inderdaad verschillende posts over portforwarding, maar pas op, want als je de basis instellingen van je modem veranderd (zoals bepaalde poorten openen) kan Orange je geen support geven.

Je mag altijd de technische tribe contacteren zodat ze je verbinding eens controleren en tips&tricks geven. De links die ik je eerder stuurde kunnen ook sowieso helpen.

Wijze woorden vliegen door de hoofdtipi !

Totem

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen