annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Instellingen Orange Router + Google Nest

Topic gestart op: 04-07-22 23h00

Antwoorden: 10 antwoorden

Shanni
Gewaardeerd verkenner

Instellingen Orange Router + Google Nest

Hallo iedereen,

 

Lang verhaal kort; hoe maak ik van mijn twee netwerken thuis, een geheel?🤔

situatieschets:

Op de router/modem van Orange heb ik wifi uitgeschakeld (poorten werken wel nog). Op deze poorten zijn onderstaande zaken aangesloten:

-> PS4

-> Desktop🖥

-> Omvormer Zonnepanelen ☀️

-> 4port gigabit switch (met hieraan nog enkele verbruikers zoals camera, Tado, ..)

-> Router van Google Nest Wifi.

Al bovenstaande apparaten hebben adressen in de 192.168.0.xx-range.

 

Mijn Google Nest router is dan degene die m'n wifi netwerk verzorgt. Hierop zitten onze laptops, GSM's, tablets, SONOS speakers enzovoort.💻

Deze apparaten hebben allemaal adressen in de 192.168.86.xx-range. 

 

Beide netwerken hebben internettoegang maar niet alle apparaten kunnen onderling communiceren (vb: ik wil lokale muziek vanop m'n desktop op de SONOS afspelen, gaat niet want ander netwerk).🎵

 

Ik heb geen specifieke wens (zou eigenlijk ook niet weten waarom) om twee verschillende netwerken te behouden, vandaar het idee om er één groot netwerk van te maken. Of zijn hier andere mogelijkheden voor? (ik las ergens iets van port forwarding ofzo maar heb hier geen ervaring mee)

 

Iemand advies hoe dit op te lossen? 

(heb al geprobeerd om DHPC uit te zetten op de modem en gewoon een statisch adres te geven aan m'n modem in de .86.xx-range maar de madam riep héél snel "heb je weer zitten prutsen met de wifi" 😂 )

 

 

Alvast bedankt

Shanni 😎

Labels (4)
10 ANTWOORDEN 10
XIII
Gewaardeerd verkenner

Goeie avond

Heb hier goed gelezen ik heb wel nog een vraag.

Als ik de Oranje modem nu verander van routermodus naar bridge functie moet ik dan mijn ongeveer 14 toestellen opnieuw instellen, mijn Google Wifi heeft hetzelfde paswoord van de Oranje modem.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Denk het niet @XIII 

Zorgen dat op de Google router de SSID's (naam wifi netwerk) en password dezelfde zijn zoals vroeger.  De Orange modem zal geen wifi netwerk meer hebben

Natuurlijk zullen alle ethernet kabels die aan je Orange toestel hangen nu aan de Google moeten hangen.

Bij bridge mode : ethernet kabel Orange modem port 4 naar de WAN port op de Google, en de Google als router configureren

 

XIII
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de uitleg, is gelukt 👍, zou ik nu de WiFi uitschakelen op de Orange router!!!

 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Als je voldoende bereik hebt met de Google, ja

Leden met de meeste pluimen