Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 18-11-24 20h54
Antwoorden: 1 antwoord
Dag allen
Sinds enkele weken, misschien zelfs een maand, heb ik op sommige avonden plots enorm traag internet. Nu heb ik terug zo'n probleem.
Als ik nu een speedtest doe (en ik moet paar keer proberen, want soms lukt dat zelfs niet) haal ik nu 20 Megabits/sec down en 0.13 upload, zowel op kabel als op wifi.
Meer nog, zelfs mijn 5G gaat duidelijk trager dan normaal (+/- 35 Megabits/sec down en 21 up). Die speedtest resultaten schommelen wel enorm, maar halen nooit normale snelheden.
Someslijkt een restart van mijn modem het probleem te op te lossen, maar nu heb ik dat al twee keer gedaan en lost het niets op.
Het feit dat ook plots 5G zo traag gaat, doet mij vermoeden dat er toch meer aan de hand is.
Geen virussen of dergelijke.
Ik woon in regio Anzegem.
Heeft iemand een idee of soortgelijke ervaringen?
Probleem is wel dat ik zelfstandig ben en ik moest vanavond nog iets doen voor een klant. Op die manier is dat natuurlijk totaal onwerkbaar en ben ik gewoon tijd (en geld) aan het verliezen. Ik heb de klantendienst al eens gecontacteerd maar die hebben eigenlijk niet veel (lees: niets) gedaan omdat er op dat moment geen probleem was.
Alle hulp is welkom.
Hey @Morph ,
Dat is natuurlijk een ambetante situatie. Zeker omdat het euvel zich maar nu en dan voordoet. Dit zijn de moeilijkste problemen om opgelost te krijgen.
Wanneer het probleem zich voordoet, direct bellen naar de klantendienst, nog voor je de modem heropstart. De eerste keer dat je belt een dossier laten opmaken en dossiernummer goed bijhouden. De volgende keren dat je belt telkens het dossiernummer doorgeven en verder laten werken in hetzelfde dossier. Na een paar keer bellen kun je gaan zeggen: wordt het niet eens tijd dat er een technieker komt of dat er een technieker nazicht doet in de regio...
Nu wat de 5G betreft, dit kan erg wispelturig doen 😅. Ik heb gemerkt dat het soms beter is om 5G even uit te zetten op de telefoon en 4G te gebruiken. Wanneer je belt voor het internetprobleem, begin dan niet over 5G op de telefoon. Hou die 2 zaken apart. Laat desnoods een ander dossier aanmaken maar vermeld geen 2 problemen in hetzelfde dossier.
Verder hoop ik dat ze de oorzaak van het probleem snel vinden en dat ze het snel kunnen oplossen.
Groeten