annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet snelheids drops

Topic gestart op: 09-03-22 18h24

Antwoorden: 4 antwoorden

FlemishDroid
Gewaardeerd verkenner

Internet snelheids drops

Ik gebruik al Orange Trio sinds de start en het eerste jaar was het internet vaak dramatisch dan moest ik meermaals per week de router herstarten. Nu jaren later is de snelheid wat constanter vooral savonds laat en snachts haal ik via de wifi vaak 140 mbps maar overdag is het nog steeds niet goed. Bij momenten haal ik nog 50 mbps ofzo maar bijvoorbeeld gisterenavond om 19 uur haalde ik amper 5 mbps! Het probleem ligt dus duidelijk bij Orange zelf. Ik ben momenteel Yellow tv aan het streamen via Chromecast en het is dramatisch constant bufferen terwijl ik vpn afgezet heb, router heropgestart enzo verder. Ik woon alleen op een appartement en de router hangt in de berging op enkele meters van de woonkamer. Zelfs met een kabel (via de aansluiting in de muur in de woonkamer) durft mijn Xbox Series X bufferen tijdens Fifa of downloaden. Een snelheidsboost kopen doet hoogst waarschijnlijk ook niets uit want als ik momenteel 140 mbps haal werkt ook alles vlot en soepel en vroeger met 90 mpbs ook geen problemen maar het grote probleem is gewoon dat er snelheidsdrops komen waardoor de gebruikservaring echt slecht is. Ik wil echt bij Orange klant blijven maar als je overdag uw wifi niet kunt gebruiken mag ik dan aub ook maar een halve dag betalen? Ik ben dan nog de enige in het appartement dat Orange internet heeft de rest zit vooral bij Proximus. Het is ook een vrij recent appartementencomplex (ongeveer 9 jaar oud). Ik heb al channels verandert alsook 2,4 en 5 ghz gesplitst zodat het niet meer automatisch switcht. Decoder, desktop, Xbox Series x (woonkamer) en Xbox Series S (slaapkamer) zijn allemaal verbonden via de ethernet kabel dus enkel mijn splinternieuwe Xiaomi 11 lite 5G NE hangt aan het internet. Echt frustrerend om te weten dat uw internet super goed, snel en stabiel kan zijn snachts maar dan overdag totaal ruk is. Hoop echt op een oplossing of mag ik dan ook halve factuur betalen als ik maar half internet krijg. Zelfs 4g is sneller overdag.

Labels (3)
4 ANTWOORDEN 4
patrick2
Wijze
Wijze

@FlemishDroid 

Yellow tv aan het streamen ??? Heb je bij Telenet dan ook telenet tv of gebruik je iemand zijn login want Orange bied dit niet aan yellow tv. Het is maar een opmerking die ik lees in je tekst vandaar dat het me even aan het denken zette. 

Voor de rest heb je toch al wat stappen ondernomen om het proberen op te lossen maar heb je ook al eens contact gezocht via de helpdesk om eens een deftige lijn meting uit te laten voeren. Is er ook al eens een technieker geweest om je modem te vervangen ?

Als je zo zeker bent dat het aan Orange ligt dan zou ik toch eerst eens die stappen ondernemen en het laten nakijken. Hier had je ook standaard van mij persoonlijk de antwoorden gehad om idd je kanaal aan te passen en eventueel op te splitsen dat zijn de basis elementen om het proberen op te lossen. 

Wil er wel even bij vermelden dat het niet uitmaakt wie waar klant is. Elk wifi signaal kan elkaar storen en of je nu Proximus , Telenet of Orange klant bent maakt niks uit. Het gaat om de wifi de eventuele storingen ervan en dat kan altijd een probleem zijn. Dus dit zou een eventuele oorzaak kunnen zijn maar dat is iets wat moeilijk na te kijken is. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
FlemishDroid
Gewaardeerd verkenner

Oké zal eens contact opnemen met de technische dienst van Orange. Moet toch eens bellen voor die nieuwe Android decoder te ontvangen want in de Orange shop zeiden ze dat je moet bellen naar de TD en dan krijg je een Android decoder opgestuurd. 

0 pluimen
FlemishDroid
Gewaardeerd verkenner

Ja ik snap dat het in een appartementencomplex met 9 appartementen minder ideaal is dan in een open-bebouwing huis maar toch is het verschil extreem groot tussen namiddag en avond/nacht. S'avonds werkt het wel perfect dus moet het wel aan Orange liggen. En ja ik gebruik een telenet login van iemand anders vooral voor gratis de matchen van Club Brugge te streamen of voor zenders die ik bij Orange niet heb zoals History channel en Investigation Discovery.

0 pluimen
FlemishDroid
Gewaardeerd verkenner

Btw bedankt voor het antwoord 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen