annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet soms erg traag door Orange filters?

Topic gestart op: 25-03-19 19h40

Antwoorden: 11 antwoorden

DRT
Ervaren verkenner

Internet soms erg traag door Orange filters?

OPGELOST

Soms is mijn internet tergend traag; minus 2 Mbit.
Echter ligt dit volgens mij aan filters of zo die Orange toepast op de connectie voor het surfen.
Als ik echter een VPN tunnel opzet ( zo kan Orange mijn netwerkverkeer niet meer lezen) dan gaat mijn connectie plots wel vlot, zet ik die weer af; terug traag....
Het is dus duidelijk dat het niet de internet connectie zelf is die traag is, maar de filters die Orange gebruikt om het verkeer te controleren / statitieken te verzamelen , etc.. . Want zodra je internetverkeer genereert (zoals een ge-engrypteerde VPN tunnel) die de filters niets mee kunnen doen en dus zo doorlaten, gaat het wel snel.
Kan er iemand van Orange bevestigen of informatie verschaffen:
1: of die filters inderdaad snelheidsproblemen veroorzaken.
2: Wat van mijn internetverkeerd er word bijgehouden en gemanipuleerd (DNS redirections, transparent proxy, ...)

Labels (3)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
TomN
Orange-werknemer

DRT, heb je al rechtstreeks op de modem met een Ethernet kabel verbonden en een tijdje zo getest (zonder dat er andere toestellen aangesloten zijn of met WiFi verbonden)?
Daarna een toestel toevoegen en kijken wat het gedrag is van je netwerk. Indien WiFi toestellen dan raad ik je aan om de gids op de website ook even te raadplegen voor verbetering (https://www.orange.be/sites/b2c/files/ug_1704003_cable_intwifi_faq_nl_v2.pdf). WiFi is een raar beestje en kan heel wispelturig zijn. Vooral de 2.4Ghz frequentie als al de buren ook volop hun WiFi aan het gebruiken zijn.

Is het gewoon surfen of is het een bepaalde applicatie die je via internet gebruikt die vertraagd? Doe je dan een speedtest via www.speedtest.net of kijk je gewoon in wat er op dat moment aan het downloaden is (de transfersnelheid)?

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
Jerre
Gewaardeerde genezer

@DRT  100Mbps is de download snelheid, de upload snelheid is 10Mbps

0 pluimen
TomN
Orange-werknemer

DRT, heb je al rechtstreeks op de modem met een Ethernet kabel verbonden en een tijdje zo getest (zonder dat er andere toestellen aangesloten zijn of met WiFi verbonden)?
Daarna een toestel toevoegen en kijken wat het gedrag is van je netwerk. Indien WiFi toestellen dan raad ik je aan om de gids op de website ook even te raadplegen voor verbetering (https://www.orange.be/sites/b2c/files/ug_1704003_cable_intwifi_faq_nl_v2.pdf). WiFi is een raar beestje en kan heel wispelturig zijn. Vooral de 2.4Ghz frequentie als al de buren ook volop hun WiFi aan het gebruiken zijn.

Is het gewoon surfen of is het een bepaalde applicatie die je via internet gebruikt die vertraagd? Doe je dan een speedtest via www.speedtest.net of kijk je gewoon in wat er op dat moment aan het downloaden is (de transfersnelheid)?

DRT
Ervaren verkenner

Mijn computer waarvan ik de tests uitvoer zijn allemaal via ethernet kabel vebinden, mij snelheid intern is 850 - 900 Mbit , dus daar ligt het niet aan.

Zou immer ook niet verklaren waarom ik via een VPN connectie 50-70Mbit haal en gewoon surfen zonder VPN 0.2Mbit, ongeacht WiFi of kabel.

TomN
Orange-werknemer

Hey @DRT, ik wil graag beter begrijpen hoe je dit meet. Wat je vaststelt is ook handig, maar hoe je dit vaststelt is eens te belangrijker. En als je dus test, is dat met 1 toestel verbonden rechtstreeks op onze modem via de ethernet kabel en geen enkel ander toestel aangesloten (noch via kabel, noch via WiFi). Heb je dan hetzelfde resultaat naar het internet toe? Hoe meet je deze snelheden? Zie je dit door een download van een specifieke site (en dus de fameuze zoveel MB/GB te gaan aan zoveel MB/GB per seconde) of weergegeven op een site zoals speedtest.net? Eventueel screenshotje van de test of van waar je dit vaststelt?

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@DRT  zou het niet kunnen zijn dat u aan uw maximale limiet bent gekomen van 750 GB ? want als u dat bereikt heeft krijgt u ook internet aan verlaagde snelheid. Moest u dan een VPN op zetten dan gaat u voorbij Orange en kan het zijn dat u wel de volledige snelheid haalt. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen