annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet traag na Bridge Mode

Topic gestart op: 01-04-23 23h00

Antwoorden: 5 antwoorden

Metaripley
Aspirant verkenner

Internet traag na Bridge Mode

Hallo,

Ik ben een leek op dit gebied, dus ik zoek wat hulp.

Na lang klungelen had ik eindelijk een mesh netwerkje opgezet voordat ik ben overgestapt op Orange (vanwege traag internet via VDSL).
Nu netjes 140-147 Mbps. Maar geen Mesh meer. Na even zoeken de Bridge Mode gevonden. Na nog lang klungelen mijn oude setup kunnen gebruiken en alles "werkt". Alleen aan 15Mbps bekabeld en 30Mbps via wifi en upload en 0-1Mbps upload.

Ik heb een TCG300 Orange modem in Bridge mode. En een Fritzbox 7530. 
En geen idee waar ik het moet beginnen zoeken.

Mvg,

Labels (3)
0 pluimen
5 ANTWOORDEN 5
Gregory
Wijze
Wijze

Zou de bridge mode even uit schakelen, ook de wifi, en de Fritzbox in access point mode zetten

Kijk dan even wat er uit je Fritzbox komt De FRITZ!Box voor gebruik met een andere router configureren | FRITZ!Box 7530 | AVM Nederland

 

0 pluimen
Metaripley
Aspirant verkenner

Ik heb de fritzbox nu ingesletd als IP-client en trek nu 94 en 14, zowel bedraad als draadloos. 
Op mijn pc rechtsreeks aangesloten op de router zit ik op 144 en 14. 

Ik begin stillaan te twijfelen of het niet beter is om die Fritz setup met repeaters te verkopen en voor dat geld 2 orange repeaters voor 3,-/maand aan te schaffen.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

94/14 draadloos is niet slecht. Die fritzbox is een dual band.  Denk dat je niet veel sneller zal gaan

Die Orange Mesh is ook een dual band - wat vlugger op de 5GHz band - Orange Mesh WiFi getest: betaalbare mesh-oplossing voor betere wifi - ITdaily.

Als je huis wat bekabeld is kun je opteren voor een dual band wifi 6 - vb Asus ZenWiFi AX Mini XD4 Review: A Complete AiMesh System | Dong Knows Tech

Ik heb er twee.  1 in de garage als router - mijn modem in bridge.  Maar kon die even goed als access point in mijn living bij de TV zetten - heb daar een ethernet kabel.  De tweede staat op de zolder, ook bekabeld. Haal snelheden van 140/15 op de 5GHz band

Wat duurder is Asus ZenWifi XD5 Review: Solid & Improved | Dong Knows Tech

Niet bekabeld huis en normaal gebruik zou dit ook moeten volstaan.  Zal iets vlugger gaan dan de FritzBox

Als je hoge snelheden wil zou ik kijken voor een tri-band vb ZenWiFi XT8 Review: Asus's Best AiMesh Set for a Wireless Home | Dong Knows Tech

Je vraagt best wat assistentie aan iemand die er wat van af weet.  Kennis, buur, ..

Verder moet je ook de prijzen eens vergelijken op de amazon sites amazon.com.be amazon.fr amazon.nl  en ook coolblue

Best is on-line bestellen, dan kun je het terug sturen als je niet tevreden bent

Good luck

0 pluimen
Metaripley
Aspirant verkenner

Maar de vraag blijft dan alsnog waarom de snelheid zo gigantisch zakt in bridge mode.
Want blijkbaar ligt het dus niet aan de fritzbox.
Een ander systeem aanschaffen en dan op hetzelfde resultaat uitkomen lijkt mij niet de juiste stap.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen