Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 15-12-18 21h29
Antwoorden: 21 antwoorden
Sinds 2 weken kan mijn smart tv geen netwerk meer vinden om verbinding te maken met het internet
Mijn computer kan sindsdien echter wel verbinding maken met internet maar dit valt steeds weg na 2 minuten.
Soms werkt het ook eens een paar uur, wel, dan weer niet, dit is reeds 2 weken bezig.
Als het internet is weggevallen, en ik doe "probleem oplossen", dan werkt het weer 2 minuten.
(Bij oplossing staat dan steeds: "de standaard gateway is niet beschikbaar, met een groen vinkje ernaast)
Ik heb reeds:
-Modem gereset
- harde schijf geformateerd en windows opnieuw geinstalleerd
- drivers van netwerkadapter geupdate
Maar probleem blijft zich voordoen.
(Ik blijf wel verbonden met het netwerk, maar geen toegang tot het internet)
Wifi op gsm blijft wel werken.
Netflix op ps4 werkte ook nog goed tot daarnet.
Afgelopen week is ook een technieker van Orange een decoder van tv komen vervangen die plots niet meer werkte.
Eerst dacht ik dat alles gewoon afzonderlijk defect ging aangezien de smartphones en ps4 nog verbinding hadden, maar ik begin toch te vermoeden dat er iets mis is met de modem
(Stappenplan ook reeds gevolgd)
Zijn er nog dingen die ik kan proberen, of best klantendienst bellen? Is die bereikbaar op zondag?
Hallo @Freek , heb je buiten de Orange router andere wifi access points ?
@patrick2 het wifikanaal kiezen gaat blijkbaar niet, de router kiest er zelf één uit (mogelijk bij elke reboot).
Onder http://192.168.0.1/WifiGeneral.asp is er wel een switch "Force now a channel re-selection" die na apply terug uit staat.
@Freek u kan eens eventueel uw kanalen aanpassen van de wifi . U kan perfect verbonden zijn maar kan wel dat het kanaal wat u gebruikt door te drukke bezetting bij andere modems even weg valt. Ook eens proberen of uw internet weg valt met een rechtstreekse kabel aan de pc om echt zeker te zijn of het wel aan de modem ligt.
Zonder @patrick2 te willen tegenspreken, eerder om hem aan te vullen (want hetgeen hij zegt klopt allemaal): als het via een UTP kabel wel werkt kan het nog altijd zijn dat de WiFi module in de modem/router toch defect is. Ik zou in uw plaats gewoon de modem/router gaan omwisselen in een shop.
Ik zeg dit omdat ik reeds meerdere keren zulk een fenomeen heb gezien/gelezen en uiteindelijk is meestal de modem de boosdoener. Vandaar ....
@Cdt24801 ook even ter aanvulling : moest de router defect zijn in de modem deze kunnen niet gewisseld worden in een shop helaas daar zal iemand voor langs moeten komen of ze sturen deze op .