annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internet verbruik klopt voor geen meter

Topic gestart op: 27-08-20 16h57

Antwoorden: 9 antwoorden

KBE
Ervaren verkenner

Internet verbruik klopt voor geen meter

Beste,

 

Ik ben 25/8 reset met het internet.

Via glasswire heb ik welgeteld op mijn computer 64 gb verbruikt wat wel kan kloppen.

Er is nergens een console aangesloten of updates doorgevoerd. Op pc al zeker niet ( want dat zou glasswire ook weten als het op mijn computer was ) En elke update staat gepland na 12u ( voor de no limit ) Steam games worden ook na 12 u of voor 12u in de middag gedownload.

 

 

Nu staat mijn verbruik al op 167 GB ?

Dat mag je mij eens uitleggen.

Ik weet wel dat er problemen waren met de meter te raadplegen de 25ste.

Nu slaan die meters wel de pan uit.

Upload kan het ook niet geweest zijn.

 

Net even gekeken in de router en daar staat er nog verbruik van

Traffic upload
16.92 GB
Traffic download
387.61 GB
Traffic period
11-08-20/11-08-20
 
Er moet dus iets misgelopen zijn met de nieuwe interface door te duwen.
 
 

 

 

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
adizal
Leidende verkenner

Inderdaad man, de meters kloppen niet en dat is in het slechtste geval juridisch betwistbaar.

Je kan het simpel opmerken een abbo van 100 mbps krijgt geen 100 mbps maar rond de 90 mbps

Een abbo van 200 mbps krijgt mogelijk 192 mbps. Kan je zeggen, ja er zit wat verlies. op de kabel naar je computer.

Maar hoe komt het dan wanneer je een boost 400 hebt dat je mogelijk 384 mbps haalt= 192mbps+192mbps

Zit er dan 2 keer verlies op dezelfde kabel? Neen hoor heeft met de afregeling te maken bij de provider die is ook niet correct. Dus de meting van uw verbruik is zeker betwistbaar.

0 pluimen
davyvdp
Ervaren verkenner

De meter van Orange klopt inderdaad voor geen meter. Ik heb soms een verbruik van +100GB terwijl we helemaal niet thuis zijn geweest. 

0 pluimen
Jeroewn
Leidende verkenner

Is je computer de enige gebruiker op de internetlijn? Geen smartphone's verbonden op de wifi? Geen netflix?

0 pluimen
KBE
Ervaren verkenner

Geen Netflix, en al zeker geen 100 GB op 1 dag. Dan moet mijn  vrouw heel dag naar tv kijken in 4K en dan nog.  Zelf mijn verbruik in dal uren staat op 0 gb. Wat ook al niet kan.

0.png

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen