Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 14-02-20 13h21
Antwoorden: 12 antwoorden
We hebben regelmatig vragen en of opmerkingen in verband met de vraag of het verbruik gezien kan worden van het vaste internet. Daarop zijn er verschillende posten geweest maar wilde het toch eens samen nemen in 1 post .
Het is gebleken dat er bij verschillende personen het verbruik wel zichtbaar is en bij andere weer niet die krijgen de foutmelding ' wegens technische redenen kan uw aanvraag niet werkt worden ' . Het beste is om dan eens via de klantendienst of via Fb messenger ( geen FB account nodig ) of eventueel twitter een bericht te sturen. Deze zullen een dossier aanmaken en hopelijk zo snel als mogelijk op te lossen dat het verbruik zichtbaar is. Nu heb ik hier ook al andere Tribers gezien en daarbij gelezen dat het nog niet is opgelost.Zou willen zeggen dat men niet moet opgeven en nogmaals eens dit te laten bekijken. Er bestaat wel degelijk een Telemeter bij Orange om het vast internet verbruik te zien kijk maar in deze post .
Hopelijk is het voor iedereen zo een beetje duidelijk en bij eventuele vragen gewoon reageren onder deze post. Dan hebben we alles in 1 post staan in plaats van drie ,vier verschillende onderwerpen en posten die over hetzelfde gaan.
@Totem is het mogelijk om deze post ergens bovenaan vast te zetten ?
Heb ik de voorbije weken al enorm vaak gedaan, maar verder dan "We maken een dossier op" gaat het nooit.
Ik ben een zeer fervente streamer, dus ik vind het vervelend dat ik niet kan opvolgen wanneer ik in de buurt van die 750 GB kom.
@elguapo het is ook fijn om te zien wat je verbruikt zeker als je een groot verbruiker bent. Weet wel dat de piek en dal uren zijn veranderd :
Piek = 17 uur - 23:59 uur.
Dal = 00 uur - 17 uur
Zelf kijk ik niet zo naar de meter want weet toch wel dat ik boven de 1100 GB uitkom elke maand en dat ik ruim in de dal uren blijf. Maar het zou natuurlijk prettig zijn dat het werkt daar geef ik je helemaal gelijk in. Het is er en het moet werken.
Bestaat de mogelijkheid om naast het totale verbruik ook het verbruik per toestel te bekijken? Of op zijn minst al wat meer details over het totaalverbruik (zoals een grafiekje dat de totalen per dag of uur laat zien bijvoorbeeld).
Zou handig zijn om uit te zoeken waar het soms toch hoge verbruik vandaan komt.
Het verbruik per toestel, dat kan alleen als je een eigen router plaatst die over deze functie beschikt, dat kan de provider niet aanbieden.
Het verbruik globaal per dag aangeven, zelfs opgesplitst in dal- en spitsuren,, dat zou wel kunnen, maar dat moeten ze dus willen ontwikkelen hé ..
@Cdt24801 die flybox modem werkt ook als router, dus het zou mss in te stellen zijn? Zelf ken ik er niet zo veel van, maar ik las hier en daar dat je met custom firmware wel zoiets kan bereiken. (https://www.google.com/amp/s/www.howtogeek.com/222740/how-to-the-monitor-the-bandwidth-and-data-usag...)
Anyway: op elke pc en smartphone een app installeren kan ook natuurlijk, maar dan moet je zelf alle data samenleggen.
Dus hint naar Orange: zou een fijne optie zijn 😉