annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Internetvertraging na 750GB?

Topic gestart op: 29-08-18 00h29

Antwoorden: 16 antwoorden

InsertX
Gewaardeerd verkenner

Internetvertraging na 750GB?

OPGELOST

Beste,

Sinds kort ben heb ik mij aangesloten bij orange na jaren lang klant te zijn bij telenet. Nu had ik bij telenet, net zoals nu bij orange, een ongelimiteerd internetabonnement.  Maar bij telenet werd de internetsnelheid vertraagd van 100Mbps naar 10Mbps na 750GB verbruik in de maand. 

Nu vroeg ik mij af of dit principe ook geld bij orange of als ik bijvoorbeeld 1TB zou verbruiken ik de 100Mbps blijf behouden. Ik ben bewust dat 750GB veel is om in 1 maand te verbruiken maar graag had ik dit toch graag geweten.

Alvast bedankt.

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
16 ANTWOORDEN 16
Frank76
Leidende verkenner

Maar bij telenet werd de internetsnelheid vertraagd van 100Mbps naar 10Mbps na 750GB verbruik in de maand. 


Dit principe wordt op exact dezelfde manier toegepast bij Orange.

0 pluimen
lonely_driver
Gewaardeerd verkenner

en is het dan Orange zelf die de vertraging doet of is het telenet die het doet op je abo bij Orange?

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze


@lonely_driver  schreef:

en is het dan Orange zelf die de vertraging doet of is het telenet die het doet op je abo bij Orange?


Dat zal wel Orange zijn. Telenet moeit zich niet met de abo's van Orange. Enkel de kabel op zich wordt verhuurd.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
lonely_driver
Gewaardeerd verkenner

ik ben ook op smallband gezet zonder enige sms of mail te mogen ontvangen, al enkele telefoontjes gedaan met orange, en daar weten ze van niks, gaan een technieker sturen.
zou volgens de medewerker een probleem zijn met de modem, toch raar dan dat die enkel mijn snelheid vertraagt vanaf 12.00u tot 00.00u.
lees ook dit eens:

Ik ben recent tegen hetzelfde probleem gelopen, eigenlijk al sinds 29 september zelfs.
Het lijkt me nuttig dat ik de informatie die ik na 3 weken en 11 telefoongesprekken met Orange heb verkregen met jullie deel.
Ze hebben op een bepaald moment zelfs een Infrax technieker gestuurd om "het probleem op te lossen"
Dit is informatie zoals ik hem van de technische dienst van Orange heb gekregen, dus hoe betrouwbaar deze is...

Telenet limiteert de internetlijnen van alle Orange klanten die meer dan 750 GB aan data verbruiken in de maand.
Volgens Orange zijn ze daar sinds deze maand mee begonnen.
Snelheid wordt gelimiteerd naar 10mbps download en 1mbps upload tussen 12u en 0u.
Dit geldt zowel voor klanten met 100mbps internet als 200mbps.
In eerste instantie lijkt dit op de Telenet "FUP" maar er is niemand bij Orange die mij kan vertellen of dit enkel tijdens de piekuren telt.
Er is ook niemand bij Orange die kan vertellen of ze dezelfde piekuren hanteren als bij Telenet.
Het zou in ieder geval aan de kant bij Orange niet mogelijk zijn om te zien welke data specifiek op welk moment verbruikt werd.

De snelheid zou terug gereset worden op het einde van de facturatieperiode, maar daar was hij ook niet 100% zeker van.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen