annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kabel verbinden met switch/hub

Topic gestart op: 17-01-19 17h41

Antwoorden: 16 antwoorden

maximballiu8
Gewaardeerd verkenner

Kabel verbinden met switch/hub

Hallo,

 

Ik heb al een tijdje Orange. In het begin toen ik hier kwam wonen had ik nog een oude router liggen met een aantal internetpoorten in met het idee alle toestellen aan mijn TV te verbinden met een kabel.

Sinds het begin werkt dit zeer slecht. Ik moest minstens 1x per week beide router herstarten om opnieuw internet te verkrijgen op mijn toestellen verbonden met kabel.

Nu had ik het idee om een hub te kopen, dus simpel de vertrekkende kabel van mijn Orange modem in de Switch/hub en verder naar alle toestellen (Zowel dure switches die ze bij ons op het werk gebruiken als diegene die ik kocht werken niet).

Met deze opstelling krijg ik op geen enkel toestel verbonden met kabel een ip-adres.

Iemand een idee hoe ik dit in orde krijg?

De kabel is in orde want deze heb ik uitgebeld met een toestel om kabels te testen.

 

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Maxim

 

 

Labels (3)
16 ANTWOORDEN 16
Cdt24801
Wijze
Wijze

@maximballiu8

Als het is zoals op uw schets zou het moeten werken, dat is allemaal correct aangesloten.

Ik ga eens een heel zotte vraag stellen: je hebt van die switch toch wel de stekker in het stopcontact gestoken?

BTW, op een switch zijn alle poorten gelijk, het maakt dus niet uit op welke poort je de inkomende kabel van de modem aansluit en op welke poorten je de uitgaande kabels naar de toestellen aansluit. Dat is niet het geval als je uw oude modem bridged en als AP gebruikt. Dan moet de kabel die van de modem komt in de WAN poort zitten en worden de toestellen op de LAN poorten aangesloten.

Wel een vraagje: waarom moet uw versterker een netwerkingaansluiting hebben? En uw TV, dat is dan een smart-TV veronderstel ik.

Wat voor switch heb je eigenlijk? Merk en type?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Cdt24801
Wijze
Wijze

@maximballiu8

Kun je misschien een seen schema tekenen van wat je hoe aansluit?  Dat maakt het makkelijker om een goed beeld te krijgen van wat er waar zou kunnen mislopen.

Tussen haakjes, een hub, dat is niet meer van deze tijd. Daarvoor is er nu de  switch. En een tweede router achter de combinatie modem/router van Orange, dat werkt wel, maar het is beter om die eigen router dan in bridged mode te zetten zodanig dat hij als AP functioneert. NAT achter NAT en twee DHCP toestellen achter elkaar, het zou wel eens de oorzaak kunnen zijn van uw probleem ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen