annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kabel verbinden met switch/hub

Topic gestart op: 17-01-19 17h41

Antwoorden: 16 antwoorden

maximballiu8
Gewaardeerd verkenner

Kabel verbinden met switch/hub

Hallo,

 

Ik heb al een tijdje Orange. In het begin toen ik hier kwam wonen had ik nog een oude router liggen met een aantal internetpoorten in met het idee alle toestellen aan mijn TV te verbinden met een kabel.

Sinds het begin werkt dit zeer slecht. Ik moest minstens 1x per week beide router herstarten om opnieuw internet te verkrijgen op mijn toestellen verbonden met kabel.

Nu had ik het idee om een hub te kopen, dus simpel de vertrekkende kabel van mijn Orange modem in de Switch/hub en verder naar alle toestellen (Zowel dure switches die ze bij ons op het werk gebruiken als diegene die ik kocht werken niet).

Met deze opstelling krijg ik op geen enkel toestel verbonden met kabel een ip-adres.

Iemand een idee hoe ik dit in orde krijg?

De kabel is in orde want deze heb ik uitgebeld met een toestel om kabels te testen.

 

Alvast bedankt voor uw antwoord.
Maxim

 

 

Labels (3)
16 ANTWOORDEN 16
TwonickyII
Veteraan verkenner

Misschien een te overwegen opmerking,
Kan het zijn dat je UTP kabel een verkeerde aansluiting heeft op zijn stekkertjes.
Ik bedoel heirmee, zijn de kleuren van je UTP kabel correct aangesloten per kleur?
Want een gekruistte switch(cross switch) geeft ook een juiste connectie aan.
Dus ik vermoed dat dar ergens het probleem moet liggen.
Want ik heb ook een Giga Switch en bij mij werkt dit perfect.

Groeten

Cdt24801
Wijze
Wijze


@TwonickyII  schreef:

Misschien een te overwegen opmerking,
Kan het zijn dat je UTP kabel een verkeerde aansluiting heeft op zijn stekkertjes.
Ik bedoel heirmee, zijn de kleuren van je UTP kabel correct aangesloten per kleur?
Want een gekruistte switch(cross switch) geeft ook een juiste connectie aan.
Dus ik vermoed dat dar ergens het probleem moet liggen.
Want ik heb ook een Giga Switch en bij mij werkt dit perfect.

Groeten


Dt is natuurlijk ook een mogelijkheid, inderdaad Man Knipoog

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


JELE58
Aspirant verkenner

Dat probleem heb ik dus nu ook ineens. Om de een of andere reden werkte ineens niets meer. Update van Orange misschien?

rechtstreeks op de modem van orange (siligence) werkt alles, maar achter de switch krijg ik geen internetverbinding via mijn airport extreme. Volgens de airport is er geen zelfs geen ethernet aansluiting meer. Voorheen werkte het wel? Heel vreemd... 

DuFF
Gewaardeerd verkenner

Alles aansluiten met switch, utp in andere poort op orange router en dan de orange modem/router opnieuw opstarten. Heb ook al vele van deze vage problemen zo kunnen opslossen, door een simpele reboot.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen