Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 03-05-18 17h52
Antwoorden: 15 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Kan deze modem in bridge mode geplaatst worden?
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Beste Teur ,
Ik heb er achter gezocht om dat ook aan te passen ivm eigen gebruik eigen router. Maar helaas kan je nergens de modem zo in bridge modus zetten , klantendienst kan er helaas ook niet mee helpen.
Super, bedankt
Als ik inlog op mijn modem, dan kan ik onder Gateway - Geavanceerd - Opties onderaan een passthrough Mac adres opgeven. Hier geef ik de mac op van mijn eigen Unifi gateway (of om het even welk toestel dat je rechtstreeks wil blootstellen aan het internet). Dat is het enige dat moet gebeuren. Het toestel van het opgegeven Mac adres zal nu een extern ip adres ontvangen.
Mijn model van modem is een Compal CH6643.
Dan zullen we eens aan @Teur moeten vragen welke modem/router hij heeft en dan kan jij bevestigen of het al of niet dezelde is als jij of @patrick2 hebben.
Deze vraag is volgens mij trouwens niet nieuw en tot hiertoe is niemand erin geslaagd en werd overal gezegd dat dit bij de Orange modem/router combinaties (want dat zijn het, een modem-only heeft niks te maken met bridge of andere toestanden, dat zijn allemaal router functionalitieiten) niet kon ...
Je kan natuurlijk steeds een eigen router achter het orange toestel hangen, maar dan krijgt die geen extern IP adres. En heb je dubbele NAT.
Beste Teur ,
Ik heb er achter gezocht om dat ook aan te passen ivm eigen gebruik eigen router. Maar helaas kan je nergens de modem zo in bridge modus zetten , klantendienst kan er helaas ook niet mee helpen.
Jammer. Er is ook nergens een gebruikershandleiding te vinden van dit ding. Je zal dit toestel dan waarschijnlijk ook niet als gewone modem kunnen gebruiken?