annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan de Orange modem in 'Bridge' mode?

Topic gestart op: 03-05-18 17h52

Antwoorden: 15 antwoorden

Teur
Ervaren verkenner

Kan de Orange modem in 'Bridge' mode?

OPGELOST

Kan deze modem in bridge mode geplaatst worden?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
patrick2
Wijze
Wijze

Beste Teur ,

Ik heb er achter gezocht om dat ook aan te passen ivm eigen gebruik eigen router. Maar helaas kan je nergens de modem zo in bridge modus zetten , klantendienst kan er helaas ook niet mee helpen. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
15 ANTWOORDEN 15
mbbs1024
Veteraan verkenner

Super, bedankt

0 pluimen
Jeroewn
Leidende verkenner

Als ik inlog op mijn modem, dan kan ik onder Gateway - Geavanceerd - Opties onderaan een passthrough Mac adres opgeven. Hier geef ik de mac op van mijn eigen Unifi gateway (of om het even welk toestel dat je rechtstreeks wil blootstellen aan het internet). Dat is het enige dat moet gebeuren. Het toestel van het opgegeven Mac adres zal nu een extern ip adres ontvangen.

Knipsel.JPGMijn model van modem is een Compal CH6643.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Jeroewn

Dan zullen we eens aan @Teur moeten vragen welke modem/router hij heeft en dan kan jij bevestigen of het al of niet dezelde is als jij  of @patrick2 hebben.

Deze vraag is volgens mij trouwens niet nieuw en tot hiertoe is niemand erin geslaagd en werd overal gezegd dat dit bij de Orange modem/router combinaties (want dat zijn het, een modem-only heeft niks te maken met bridge of andere toestanden, dat zijn allemaal router functionalitieiten) niet kon ...

Je kan natuurlijk steeds een eigen router achter het orange toestel hangen, maar dan krijgt die geen extern IP adres. En heb je dubbele NAT.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

Beste Teur ,

Ik heb er achter gezocht om dat ook aan te passen ivm eigen gebruik eigen router. Maar helaas kan je nergens de modem zo in bridge modus zetten , klantendienst kan er helaas ook niet mee helpen. 

 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Teur
Ervaren verkenner

Jammer. Er is ook nergens een gebruikershandleiding te vinden van dit ding. Je zal dit toestel dan waarschijnlijk ook niet als gewone modem kunnen gebruiken?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen