annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan geen 5GHz instellen op router

Topic gestart op: 04-04-20 15h28

Antwoorden: 12 antwoorden

ElkCloner
Gewaardeerd verkenner

Kan geen 5GHz instellen op router

Hallo, ik ben nu al een tijdje aan het zoeken waar ik nu precies die 5GHz instel op de router. Deze werkte tot voor kort nog prima maar is om 1 of andere reden uitgevallen, of kan er toch geen connectie mee maken. Als ik in de router instellingen ga kijken zie ik enkel de 2.4GHz. Ik krijg bovenin de pagina wel een opmerking : 

Note: your modem integrates a dual band WiFi (2.4 and 5 GHz), be sure to set up the two frequency bands.

maar vervolgens kan ik deze dan niet instellen. 

Kan er iemand me helpen hiermee ?

Labels (2)
0 pluimen
12 ANTWOORDEN 12
ElkCloner
Gewaardeerd verkenner

@TomN 

Ik heb ondertussen al naar de technische dienst gebeld en ze komen een nieuwe installeren, hij vond zelf het probleem ook niet.

Zelf dacht ik dat het door een update van de modem ergens is fout gelopen, omdat toen ik de eerste keer ging kijken de modem opnieuw was opgestart voor een update en het probleem toen was ontstaan. Ben er wel geen 100% zeker van.

Maar zeker bedankt om me verder te helpen !

TomN
Orange-werknemer

@ElkCloner 

 

Ja, een update die misgaat kan natuurlijk zeker aan de basis liggen.  Ik ben ervan overtuigd dat de technieker zeker je probleem gaat kunnen oplossen 🙂

Cem
Aspirant verkenner

Even voor de zekerheid:

Als je naar via de ip van je router naar wifi-instellingen gaat heb je 2 blokken, eerst over wifi 2.4ghz en dan 5ghz. Bij jou komt de tweede blok niet tevoorschijn? Ook geen knop om dit in te shakelen?

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen