annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan je een router met VPN aansluiten?

Topic gestart op: 07-05-19 14h41

Antwoorden: 10 antwoorden

Tony13
Gewaardeerd verkenner

Kan je een router met VPN aansluiten?

OPGELOST

Hi,

Ik overweeg om mijn Siligence-modem/router te veranderen en over te stappen naar een router met ingebouwde vpn-server. 

Maar ik vind haast geen enkele router waar ik de coax-kabel kan ingeplugd worden.

Mijn vraag is dan is deze coax-kabel überhaupt nodig? En kent er iemand een router (met vpn-server) waar ik desgevalland de coax-kabel kan aansluiten?

Bednakt voor jullie antwoorden 

Labels (3)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Jerre
Gewaardeerde genezer

Hallo @Tony13,

Een router (of bijv. een Raspberry Pi) met VPN server kan je op de Orange router aansluiten, je dient dan enkel een port forwarding in te stellen zodat de VPN verbinding op het juiste toestel toekomt.

 

 

 

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Tony13 

Ik ben niet 100% zeker (maar toch bijna) dat wat je van plan bent niet gaat lukken. Je kunt de modem/router combinatie van Orange niet zomaar afkoppelen en iets anders aansluiten. Fysisch zal het misschien wel lukken, maar je zult er nooit in slagen om een werkend signaal te krijgen.

Er bestaat volgens mij geen enkele router die werkt met een coax ingang. Modems wel.

Nu is het helaas zo dat je bij Orange nog steeds niet de mogelijkheid hebt om een modem-only te huren (ipv de modem/router combinatie) en daar dan een eigen router achter te hangen.

Ik heb wel al ergens gelezen dat er een type modem/router combinatie van Orange in omloop is dat toelaat een poort te bridgen waardoor je wel een eigen router kunt aanhangen zonder dat je dus dubbele NAT hebt. Je zou dus in de documentaie van je toestel eens moeten kijken of jij toevallig dat goede model hebt. Dan kun je uw plan realiseren, maar dus met behoud van de Orange modem/router. En daarachter dan de router van uw keuze.

Ik kan mij vergissen maar ik meen dat @Jelle u daar meer details over kan vertellen. Over die specifieke modem/router van Orange bedoel ik dan ...

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Tony13
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor uw antwoord. 

Cdt24801
Wijze
Wijze

@Tony13 

Heb je die bewuste topic gelezen? Ben je er iets wijzer uit geworden?

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Tony13
Gewaardeerd verkenner

@Cdt24801 

Ja gedeeltelijk. Maar we zien wel of ik er iets mee kan aanvangen 🙂

 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Tony13 

Ik moet mijn vorig antwoord even corrigeren en mijn excuses aan @Jelle 

Het moet @Jerre zijn .... Verlegen smiley

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen