annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kan niet meer inloggen op de Livebox Cable modem.

Topic gestart op: 16-01-24 17h23

Antwoorden: 6 antwoorden

Mariejotje
Gewaardeerd verkenner

Kan niet meer inloggen op de Livebox Cable modem.

OPGELOST

Ik heb op de modem de SSID van de wifi veranderd omdat er een Mesh netwerk is met nogal wat home automation. Ik heb ook het paswoord van de modem gewijzigd en dat had ik blijkbaar beter niet gedaan.

Ik krijg error codes bij het aanloggen die niets zeggen : MS_LOGIN_1. Ik vind ook niets in de FAQ of handleidingen hierover terug.

Als ik dan op forgotten password druk krijg ik een melding : INVALID USERNAME. Maar ik kan nergens een user meegeven.

de admin page van de modem komt ook niet overeen met het scherm dat ik in de handleiding van de configuratie van de modem vind. 

Mariejotje_0-1705421765810.png

Een reset lijkt me nogal drastisch, vermits ik niet weet wat de technieker bij de installatie allemaal gewijzigd heeft. en ik lees ook in een ander topic dat de reset ook niet zou werken.

 

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Gregory
Wijze
Wijze

ja, @Mariejotje je bent er een tijdje mee zoet.

Best in stappen werken, opslaan en dan de volgende stap

Alles goed opschrijven in kladblok of zo en opslaan op de computer voor de volgende keer

  • Modem password veranderen opslaan en dan terug (proberen) aanloggen
    • indien verkeerd - terug resetten - maar dan heb je maar 1 stap gedaan en niet allemaal
  • best een aparte SSID van de twee frequenties (2.4 GHz en 5 GHz
    • 5 GHz gaat vlugger maar minder ver en 2.4 GHz is trager maar gaat verder
    • als je geen apparaten op 2.4 GHz nodig hebt, evt de 2.4 GHz band uitschakelen
  • apart of gelijk password voor de twee wifi
  • evt DHCP range op 192.168.0.100 t/m 192.168.0.254 zetten
    • wifi en kabel worden dan in die range toegewezen
    • deze 192.168.0.2 >> 192.168.0.99 kun je dan gebruiken voor dingen die een static IP nodig hebben ( en waar je dit op het apparaat zelf kan instellen)
      • mijn hoofd Mesh staat static op 192.168.0.2 - gemakkelijk om in te loggen
      • mijn twee NAS drives op 192.168.0.11 en 192.168.0.12 - verkies een vast adres om te mounten

Success

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 ANTWOORDEN 6
Gregory
Wijze
Wijze

Probeer eens je vorig password, @Mariejotje Misschien heb je de veranderingen niet opgeslagen

Ik heb ook het password van de live gewijzigd en dat werkt

Er is wel een verschil tussen het wifi password en het modem password (via 192.168.0.1)

Indien dit niet lukt, is er niet veel anders dan een Reset

 

Verder kan ik beamen dat de reset wel werkt.  Heb dat ook al eens gedaan

Verder denk ik niet dat er bij installatie veel veranderd is aan de instellingen

Success

Mariejotje
Gewaardeerd verkenner

Dank U voor het snelle antwoord. Ik had beide paswoorden gewijzigd wifi paswoord van ons wifi netwerk en voor de modem een ander gegenereerd paswoord. Ik heb ook geprobeerd met het oude paswoord, maar wat me niet logisch lijkt is dat de user niet correct is en dat ik die niet kan ingeven. Ik denk dat ik toch maar een hard reset zal proberen. Best alles van de modem afkoppelen vermoed ik zodat ik eerst de modem volledig in orde krijg en geen neven effecten krijg op de home automation etc. Zal een werkje voor het weekend worden. Alvast bedankt !

RizlaineB
Community Manager
Community Manager

Hallo @Mariejotje ,

Aarzel niet om het antwoord van @Gregory te accepteren als het je heeft geholpen 😉

Rizlaine

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

ja, @Mariejotje je bent er een tijdje mee zoet.

Best in stappen werken, opslaan en dan de volgende stap

Alles goed opschrijven in kladblok of zo en opslaan op de computer voor de volgende keer

  • Modem password veranderen opslaan en dan terug (proberen) aanloggen
    • indien verkeerd - terug resetten - maar dan heb je maar 1 stap gedaan en niet allemaal
  • best een aparte SSID van de twee frequenties (2.4 GHz en 5 GHz
    • 5 GHz gaat vlugger maar minder ver en 2.4 GHz is trager maar gaat verder
    • als je geen apparaten op 2.4 GHz nodig hebt, evt de 2.4 GHz band uitschakelen
  • apart of gelijk password voor de twee wifi
  • evt DHCP range op 192.168.0.100 t/m 192.168.0.254 zetten
    • wifi en kabel worden dan in die range toegewezen
    • deze 192.168.0.2 >> 192.168.0.99 kun je dan gebruiken voor dingen die een static IP nodig hebben ( en waar je dit op het apparaat zelf kan instellen)
      • mijn hoofd Mesh staat static op 192.168.0.2 - gemakkelijk om in te loggen
      • mijn twee NAS drives op 192.168.0.11 en 192.168.0.12 - verkies een vast adres om te mounten

Success

 

Leden met de meeste pluimen