Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 06-12-24 10h57
Antwoorden: 1 antwoord
In oktober vraag ik een verhuis aan van mijn internet , ik vermeld bij de opmerkingen dat ik op mijn huidig adres nog internet nodig heb tot 14 december, er wordt een afspraak ingepland zonder enig contact met mezelf of over mijn opmerking te spreken.
Op de website staat letterlijk dat ik een verhuis voor een nieuwe aansluiting 6 weken op voorhand moet laten weten.
Nu zijn ze op 4 december komen kijken op mijn nieuw adres, konden ze de installatie nog niet vervolledigen, maar hebben ze wel mijn huidig adres de aansluiting al gedeactiveerd, ook zonder mij te contacteren of dergelijke.
Hiervoor bel ik uiteraard naar de klantendienst. Ik hang 45 minuten aan de lijn , moet eerst 4 mensen spreken, niemand die begrip toont van hoe mijn situatie nu is.
Ik krijg enkel te horen dat ik zelf had moeten weten dat een installatie op een ander adres er voor zorgt dat mijn internet gedeactiveerd wordt op mijn huidig adres. Hier wordt nergens melding van gemaakt op de website, niemand heeft me op anderhalf maand tijd gecontacteerd of contact met me opgezocht.
Geven ze aan de telefoon door dat een her activatie 4 werkdagen duurt, bij mijn vraag voor te escaleren omdat ik echt dringend internet nodig heb terug. Wordt de telefoon gewoon afgelegd van hun kant.
Onbegrijpelijk!!
Hey @joery50 ,
Bij een verhuis moeten ze de modem deactiveren op het oud adres om te kunnen heractiveren op het nieuw adres. Een modem kan maar aan 1 adres gelinkt staan. Idem voor TV decoders/boxen. Ik denk dat dit wel redelijk vanzelfsprekend is vermits er gevraagd wordt om de modem en TV decoder/box mee te nemen van je oud adres naar je nieuw adres. Ik weet ook geen enkele provider, niet Telenet, niet Proximus, waar de installatie actief blijft op beide adressen tijdens een verhuis...
Wanneer de verhuis werd ingepland, heb je dan geen mail en sms gekregen ivm een afspraak met een technieker op 4 december? In deze mail staat een uitleg hoe je de datum kunt aanpassen naar een passende datum.
Waarom moet je 6 weken op voorhand een verhuis aanvragen? Omdat het soms heel druk kan zijn in bepaalde regio's en als je volgende week zou verhuizen en de technieker is pas binnen een maand beschikbaar, jah, dan is het grote drama. In jouw geval is het omgekeerd. De technieker kon vroeger komen dan gewenst, echter kon dit makkelijk zelf aangepast worden.
Ik begrijp je frustratie wel, maar dit is volgens mij een levensles voor bij een volgende verhuis.