annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

LAN apparaat via DHCP altijd hetzelfde IP adres toekennen werkt niet

Topic gestart op: 20-09-20 23h08

Antwoorden: 20 antwoorden

mbbs1024
Veteraan verkenner

LAN apparaat via DHCP altijd hetzelfde IP adres toekennen werkt niet

OPGELOST

Ik probeer via de Orange modem/router een apparaat (deurbel) een vast IP adres te geven.

Via het "your local network/Fixed IP address" menu, klik ik op het + teken naast de lijn met mac en IP@ van dit apparaat, zodat het in de lijst van fixed local IP addresses terchtkomt, en vervolgens klik ik op apply.

Op dat moment krijg ik volgende foutmelding:
Static IP address assignment
Help: Some mandatory fields have not been filled out.

Alle velden ivm dit apparaat zijn ingevuld, dus ik snap niet hoe ik van deze foutmelding af raak.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
mbbs1024
Veteraan verkenner

Factory reset gelukt, en het is mogelijk om terug fixed IP adressen toe te kennen.

Omdat ik toch alles terug moest instellen, heb ik ineens mijn subnet gewijzigd naar 192.168.0 ipv 192.168.1
dan moet ik zoveel niet meer instellen als ik nog eens een reset moet doen, en kunnen mijn toestellen met een op het toestel ingesteld vast IP adres direct connecteren.

Vroeger was bij Telenet .1 de default waarde, en in het lab op het werk stond ook alles op .1

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 ANTWOORDEN 20
mbbs1024
Veteraan verkenner

Neen, de deurbel werkt enkel met dhcp, daarom wil ik dat hij altijd hetzelfde IP adres krijgt via de orange router.

Het is raar dat het niet werkt, want ik heb al een 10 tal andere apparaten op die manier via de router een "vast" IP adres toegekend, zoals je op de screenshot kan zien.

Ik heb ook al in de 2 invulvelden die voor het mac@ staan, iets anders ingevuld dan de waarde DEFAULT die er vanzelf inkomt als ik op dat + teken klik, maar dat geeft dezelfde foutmelding.

Zou dit eventueel een bug in de laatste sw versie van die modem/router kunnen zijn, ik zie niet direct een veld dat niet ingevuld is, zoals de foutmelding zegt.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze


@mbbs1024  schreef:

Neen, de deurbel werkt enkel met dhcp, daarom wil ik dat hij altijd hetzelfde IP adres krijgt via de orange router.

Het is raar dat het niet werkt, want ik heb al een 10 tal andere apparaten op die manier via de router een "vast" IP adres toegekend, zoals je op de screenshot kan zien.

Ik heb ook al in de 2 invulvelden die voor het mac@ staan, iets anders ingevuld dan de waarde DEFAULT die er vanzelf inkomt als ik op dat + teken klik, maar dat geeft dezelfde foutmelding.

Zou dit eventueel een bug in de laatste sw versie van die modem/router kunnen zijn, ik zie niet direct een veld dat niet ingevuld is, zoals de foutmelding zegt.


IK zie dat je je gsm ook een static IP geeft @mbbs1024 

Kun je deze lijn eens wegdoen, opslaan en dan je deurbel even toevoegen ?  Misschien is het aantal apparaten dat je een static IP kunt geven beperkt 

( ik zie dat het aantal op max 32 staat - zo ver zul je waarschijnlijk niet zitten, maar is het proberen waard)

0 pluimen
mbbs1024
Veteraan verkenner

Als ik op het vuilbakje naast de GSM klik, en vervolgens op apply, krijg ik dezelfde foutmelding, dat werkt ook niet.

0 pluimen
mbbs1024
Veteraan verkenner

Ik heb de router ook al gereset via het configuratiemenu, en ook eens afgezet en na een minuutje terug opgezet, soms helpt dat als er in een toestel een memory leak bug zit, maar helaas niet in dit geval.

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Then, I'm out of ideas @mbbs1024 Ik weet het ook niet meer.

Zal wat proberen zijn tot het lukt

Success

 

Leden met de meeste pluimen