annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

LAN apparaat via DHCP altijd hetzelfde IP adres toekennen werkt niet

Topic gestart op: 20-09-20 23h08

Antwoorden: 20 antwoorden

mbbs1024
Veteraan verkenner

LAN apparaat via DHCP altijd hetzelfde IP adres toekennen werkt niet

OPGELOST

Ik probeer via de Orange modem/router een apparaat (deurbel) een vast IP adres te geven.

Via het "your local network/Fixed IP address" menu, klik ik op het + teken naast de lijn met mac en IP@ van dit apparaat, zodat het in de lijst van fixed local IP addresses terchtkomt, en vervolgens klik ik op apply.

Op dat moment krijg ik volgende foutmelding:
Static IP address assignment
Help: Some mandatory fields have not been filled out.

Alle velden ivm dit apparaat zijn ingevuld, dus ik snap niet hoe ik van deze foutmelding af raak.

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
mbbs1024
Veteraan verkenner

Factory reset gelukt, en het is mogelijk om terug fixed IP adressen toe te kennen.

Omdat ik toch alles terug moest instellen, heb ik ineens mijn subnet gewijzigd naar 192.168.0 ipv 192.168.1
dan moet ik zoveel niet meer instellen als ik nog eens een reset moet doen, en kunnen mijn toestellen met een op het toestel ingesteld vast IP adres direct connecteren.

Vroeger was bij Telenet .1 de default waarde, en in het lab op het werk stond ook alles op .1

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

20 ANTWOORDEN 20
mbbs1024
Veteraan verkenner

In ieder geval, hartelijk bedankt voor de moeite.

Gregory
Wijze
Wijze


@mbbs1024  schreef:

In ieder geval, hartelijk bedankt voor de moeite.


Jammer dat ik niet kon helpen @mbbs1024 Mijn ideeën waren uitgeput

0 pluimen
Josette
Wijze
Wijze

@Gregory  maar wel goed bezig geweest voor mij Chinees.

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

@Josette 

Volg even een infomatica cursus bij Re: Cdt24801 , dan ben je zó bij

 

mbbs1024
Veteraan verkenner

Ik heb ondertussen naar de Orange helpdesk gebeld, en als antwoord gekregen dat ze geen support mogen geven voor deze instellingen.

De persoon aan de lijn zei me wel om eens een factory reset te proberen, en als het daarmee niet opgelost geraakt, om nog eens terug te bellen zodat ze dit eventueel als software bug kunnen markeren.

Morgen doe ik de factory reset + opnieuw wifi, dhcp en fixed ip adressen instellen, hopelijk werkt het dan.

Spijtig dat er geen toegang is tot de command line configuratie, zoals dat wel het geval is bij professionele routers zoals Cisco of One-Access, want daar heb je debug en fine-tuning mogelijkheden.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen