Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 09-09-19 16h50
Antwoorden: 1 antwoord
Na een aantal maanden geleden 3x de modem te laten vervangen door lan poorten die niet werkte.
Een nieuwe modem die 4 weken op zich liet wachten om geactiveerd te geraken.
En dan tot de constatie komen dat mijn aansluitingen in de muur niet werken.
Volgens de technieker zit daar het probleem want lan poort 4 werkt wel.
Dus vandaag mijn it technieker komt kijken alle kabels juist aangesloten en alles werkt.
Welliswaar werkt enkel lan poort 4 en dus proberen we de utp poorten in de muur op lan poort 4 deze werken dus wel.
Dus denken we laat ons de utp die werkt in de andere lan poorten ook steken.
Wederom lan poort 1,2 en 3 werken niet.
Ik bel orange, ze sturen vanmiddag een technieker.
Die plaatst een nieuwe modem en als hij vertrekt zegt hij de volgende keer moet ik de modem aanrekenen want u heeft een kortsluiting meneer.
Ik denk ok.
Ik ga de andere lan poorten testen, wat de technieker zelf niet heeft gedaan.
nu werkt lan poort 3 & 4 .
de rest doet het niet.
Het is een TCG 300.
Wat moet ik nu doen?
Beetje ten einde raad aangezien ik geen bekabeld netwerk heb.
De wifi werkt wel redelijk
Zonder dieper op het probleem in te gaan zou je een switch achter uw ene werkende poort van de modem kunnen hangen. Dan kan je van daaruit meerdere UTP kabels met de verschillende aansluitingen in uw muur verbinden.
Als je dan toch nog problemen hebt scheelt er iets met de bekabeling in uw woning.