annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Livebox Cable - Bridge modus verdwijnt na stroomonderbreking

Topic gestart op: 13-05-24 13h36

Antwoorden: 9 antwoorden

stijnvw
Gewaardeerd verkenner

Livebox Cable - Bridge modus verdwijnt na stroomonderbreking

OPGELOST

Dag Iedereen,

 

Ik ben sinds een paar weken klant bij Orange en ze hebben een livebox cable modem geplaats. Deze heb ik in Bridge modus staan aangezien ik zelf een netwerk heb. Nu moest ik vorige week voor werken de stroom uitschakelen. Ik heb de modem uitgeschakeld alvorens de stroom onderbroken werd. Na een kwartier zet ik de modem terug aan en is mijn bridge modus verdwenen. Is dit een normaal gedrag van de modem?

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Pletse
Gewaardeerde genezer

Dag @stijnvw ,

Yes dat is normaal gedrag.
De modem heropstarten of een reset is namelijk ook de enigste manier om de modem terug uit bridgemodus te krijgen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
rollingrolo
Aspirant verkenner

heropstarten en reset zijn nu toch 2 verschillende zaken: even reboot zou geen wijziging mogen geven (dus blijven in bridge mode), terwijl een 'hard reset' via het reset- gaatje aan de voorkant  wel de bridge mode zou moeten uitschakelen.

0 pluimen
ericksenior
Gewaardeerd verkenner

Ik heb een mesh netwerk en zet mijn netwerk in bridge , zo heb ik geen probleem als de Orange modem terug start 

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Dag @Pletse 

Zeg je nu dat een heropstart na stroom af een reset doet ?

Normaal moet je resetten om uit bridge te geraken - bij de Siligence toch zo

 

 

0 pluimen
Pletse
Gewaardeerde genezer

Hey @Gregory ,

In vele gevallen zal een herstart de bridgemodus uitschakelen.
Zelf kort gebruik gemaakt van de bridgemodus en dit was bij mij zo goed als telkens het geval. Ook bij collega's van me was dit ook regelmatig het geval dus veronderstelde ik dat dit de bedoeling was. Mocht dit niet de bedoeling zijn dan zitten ze met een bug in hun firmware 🙄.

Voor alle duidelijkheid, een herstart is niet gelijk als een reset van de modem 😥

0 pluimen
stijnvw
Gewaardeerd verkenner

Bedankt voor de verduidelijking. De klantendienst van Orange kon mij niet verder helpen en heeft hiervoor namelijk een dossier opgestart.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen