annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Meer info over Fixed Phone optie bij Love

Topic gestart op: 02-03-18 21h36

Antwoorden: 15 antwoorden

Manu
Veteraan verkenner

Meer info over Fixed Phone optie bij Love

OPGELOST

Hoe gaat de Fixed Phone precies in zijn werk op gebied van hardware?

Wordt er een extra modem geïnstalleerd? En kan je gewoon een analoog toestel aansluiten? Of moet dit een speciefiek VoIP toestel zijn?

Alvast bedankt!

Labels (2)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
TomN
Orange-werknemer

Je krijgt een bakje dat op de modem aangesloten moet worden.  Op dit bakje kan je een normaal telefoontoestel aansluiten.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

15 ANTWOORDEN 15
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hoe gaat de Fixed Phone precies in zijn werk op gebied van hardware?

Wordt er een extra modem geïnstalleerd? En kan je gewoon een analoog toestel aansluiten? Of moet dit een speciefiek VoIP toestel zijn?

Alvast bedankt!

 

Ugh @Manu,

 

Geef mij maar rooksignalen: oewoewoewoe!

 

Fixed Phone maakt gebruik van VoIP (Voice over IP): Telefooncommunicatie gebeurt, net als internetgebruik, via de modem. Je modem dient dus steeds correct te werken om oproepen te kunnen maken en ontvangen.

 

De adapter is inbegrepen in de prijs voor deze optie en zal bij nieuwe Love-klanten worden voorzien door onze  technieker tijdens de installatie van de Internet + TV diensten.

 

Klanten dienen te beschikken over een telefoontoestel om gebruik te kunnen maken van Fixed Phone

 

Totems Wijze Woorden

Anonymous
Niet van toepassing

Door de overgereguleerde telecommarkt (in het voordeel van Telenet), mag Orange de voip die in de Askey aanwezig is NIET gebruiken! Man Verdrietig Daarvoor moeten ze een extra ATA (Cisco SPA-112) achter uw modem plaatsen. (terug extra stroomverbruik + extra hardware- en installatiekost voor hen).

Cisco SPA-112

phone-adapter-600x400

 

 

 

verbruik: 5W (ter vergelijking: mijn Fritzbox verbruikt gem. 9-10 W die 4 functies in 1 combineert)

 

Als ik nu telefonie (voip) van Orange ZOU nemen, betekent dit 4 bakjes aan mijn muur (Telenet TV-versterker+HGW router/modem+mijn eigen router/modem+cisco ATA.

Dit heten ze vooruitgang!?

Wordt dringend tijd dat hier de VERPLICHTE routerkeuze wegvalt zoals in Duitsland! Ik heb ook geen ondersteuning nodig van de provider i.v.m. mijn router/modem  dan natuurlijk.

Verplichte routerkeuze Duitsland afgeschaft avm-fritzbox-7590

 

Ik heb een Fritzbox 7590. Zit voip in (tot 10 accounts), VDSL2 modem (bestaat ook in cable modem 6590, maar niet toegelaten op BE markt), DEC-T station, 802.11ac+n wave 2  4×4 Multi-User-MIMO (tot 1.000 MBit/s mogelijk)

Soit, mocht ik de inloggegevens krijgen van de voip (vaste telefonie) om in mijn fritzbox te stoppen, dan zou ik het nog overwegen. Nu volledig uitgesloten mijnentwege.

Dringend tijd om Alexander De Croo, minister van Telecom & Post even in te lichten van deze wanpraktijken die BIPT/Telenet, Orange oplegt. En misschien minister Tommelein in CC om energie te besparen.

0 pluimen
Bakkerignace
Aspirant verkenner

en waar kan dit besteld worden, want op de helpdesk zeggen ze me dat dit niet kan als je al love klant bent

0 pluimen
CounterForce
Ervaren verkenner

@Bakkerignace ,

Bel daar morgen nog eens voor? Ik dacht dat dit vanaf vandaag wel zou moeten kunnen.

Mvg
Tom

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen