annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Melding 'public IP' bij poorten openen

Topic gestart op: 28-06-21 17h38

Antwoorden: 9 antwoorden

Bexorcist
Aspirant verkenner

Melding 'public IP' bij poorten openen

Hoi hoi,

Ik wilde recent poorten open zetten via mijn router maar bemerkte dat deze optie greyed out was. Als ik deze aanklikte kreeg ik de vraag om te switchen naar een 'public adress' (ofzoiets). Dit was vorige keer dat ik iets trachtte te forwarden volgens mij niet het geval.

Ik zou namelijk graag de poorten openen die in de bijlage vermeld worden. Enig idee wat te doen?

Alvast bedankt!

Labels (1)
0 pluimen
9 ANTWOORDEN 9
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Bexorcist 

Check eens met de klantendienst of je wellicht een shared IP adres hebt. Indien dat het geval is, vragen om een dedicated IP adres te krijgen.

Een shared IP adres is dus één IP adres dat vanuit Orange gedeeld wordt met verschillende klanten. Dit wegens een stilaan dreigend tekort aan IPv4 adressen. Voor de meeste klanten en de meeste toepassingen heeft dat geen impact. Maar in sommige situaties dus wel.

Een dedicated IP adres, dat heb je dan voor u alleen gekregen van Orange. En dat is dus altijd ook een publiek IP adres.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
luukske
Ervaren verkenner

Je hoeft daar de klantendienst niet voor te contacteren, het modem geeft een melding als het een shared IP is. Dit is de melding die TS te zien krijgt. Door te bevestigen om over te schakelen naar public IP, wordt dit onmiddellijk aangepast.
Bij een flybox moet dit wel via de klantendienst worden aangevraagd, maar bij kabelinternet is dit dus zelf aan te passen.

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@luukske 

Bedankt voor deze toelichting. zelf heb ik geen internet van Orange, dus de detail procedure kende ik niet.

Ik wist enkel dat Orange werkt met shared IP maar dat het op eenvoudige vraag omgezet kon worden.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


luukske
Ervaren verkenner

Eigenlijk heel simpel: gewoon dat public IP instellen zoals gevraagd. Van zodra dat IP actief is (modem moet opnieuw verbinding maken) is het mogelijk om de port forward in te stellen.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen