annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh koppelen aan andere router?

Topic gestart op: 11-02-22 16h35

Antwoorden: 4 antwoorden

lts39
Aspirant verkenner

Mesh koppelen aan andere router?

Ik vraag me af of ik de Orange Mesh toestellen ook aan een andere router kan koppelen?

Ik heb een nieuwe router (MikroTik AC2) gekoppeld aan aan mijn orange Siligence modem (in bridge mode), en ik vraag me af of ik de Mesh toestellen ook aan de MikroTik kan koppelen ipv de Orange router?

Labels (1)
0 pluimen
4 ANTWOORDEN 4
Daveatwork
Ervaren verkenner

Hello,

Je kan je wifi router wel verbinden met uw mesh toestellen om deze op te nemen in uw netwerk en zo verbinding tot het lokaal netwerk en tot het internet te verschaffen via de mesh toestellen.

Ik heb de Micro Tik AC2 vluchtig bekeken en deze beschikt niet over mesh technologie, uw wifi router kan geen mesh deel uitmaken van het opgestelde mesh netwerk.

Concreet: je hebt uiteindelijk (minstens) 2 wifi netwerken -> het Micro Tik AC2 wifi netwerk en het Mesh wifi netwerk. Met dan weer andere nadelige gevolgen.

Dus als dit uw vraag is dan zou ik neen antwoorden.

0 pluimen
Milanbxp
Veteraan verkenner

Dit werkt zeker.

De mesh wifi’s van Orange zijn acces points dus zal uw eigen router de ip adressen aan uw apparaten geven.

Ik weet wel niet of de mesh wifi’s nog zullen updaten.

Dit doen ze alleen maar op een Orange netwerk en ik weet niet als u een eigen router gebruikt en de Orange modem in bridge mode zet dat de updates nog worden door gecommuniceerd aan de mesh’s.

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@Milanbxp 

Dit mag normaal geen verband houden met elkaar dus moest er om die reden geen update binnen komen is dat slecht geregeld. Maar ik vermoed dat het niks uitmaakt want uiteindelijk hangen ze toch aan het Orange netwerk ook al staat er een eigen router tussen. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@lts39 

Die opstelling kan je maken dat is geen probleem. 

Waarom denk je zelf dat je die opstelling niet kan maken? In de Mesh van Orange kan je niet veel instellen dus je zal niet echt tegen problemen aanlopen. 

Ik heb ook een Mesh wifi maar heb die zelf aangekocht en niet via Orange. Daar kan ik een router functie gebruiken maar ook een bridge modus. Dus ik kan alles zelf regelen via de router functie. Dat zou dus al bij een verkeerdere configuratie meer problemen kunnen opleveren dan bij die van Orange. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen