annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh wifi in plaats van Devolo Magic 1 ?

Topic gestart op: 22-10-22 17h36

Antwoorden: 2 antwoorden

Pol-D
Rekruut scout

Mesh wifi in plaats van Devolo Magic 1 ?

Ik heb sedert enkele weken problemen met m'n Devolo's,   het "rode huisje' knippert af en toe waardoor er geen vaste wifi verbinding is.   Ik heb enkele smart-stekkers die gebruikstoestellen schakelen (bvb boiler)

dus zonder wifi ook geen schakelen !   Nu vind ik niet hoe ik deze verbindingen kan verbeteren, of uitvissen of er iets defect is............

een medewerker van de 5000-lijn zei me om misschien over te stappen naar de Mesh-toestellen van Orange zelf wat me 139 Euro zou kosten.   Ik heb het er voor over mocht ik zeker zijn dat dit betrouwbare verbindingen geeft.

Suggesties ?

Mvg   Pol

Labels (2)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
patrick2
Wijze
Wijze

@Pol-D 

Zelf gebruik ik al enige tijd Mesh wifi en ben er zeer tevreden over. De verbinding er tussen is betrouwbaar en zelfs iets betrouwbaarder als een Powerline. Powerline zijn afhankelijk van je electriciteitsnet en als daar iets verkeerd gebeurt of er zijn zware in de circuit aangesloten dan werken je powerlines niet zoals het bedoeld is. 

In de onderstaande link kan je eens lezen wat ik over gemaakt heb en dan kun je het nog eens bekijken of je de overstap naar Mesh wifi wil maken. 

https://community.orange.be/t5/Internet-en-Fixed-Phone/Installatie-gebruik-Mesh-wifi-systeem/m-p/996...

Weet wel dat als je de Mesh wifi pakt van Orange dat er geen andere merken samen compatibel zijn , en je updates dient te ontvangen via Orange zelf. Moest je zelf een eigen systeem aankopen dan kan je eender welk systeem kopen en ben je ook afhankelijk die die ene fabrikant voor updates. 

Bij eventuele problemen bij het systeem van Orange zullen zij kunnen kijken voor oplossing of je stelt hier je vraag. Bij een eigen aangekocht systeem kun je hier vragen of dien je je eigen te wenden tot die fabrikant daar kan Orange geen tussen komst in bieden. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Kan goed werken @Pol-D 

Weet dat de updates van de Meshes van Orange niet meer gaan van zodra je ze in een netwerk zet dat niet van Orange is.  Maar dat hoeft geen probleem te zijn

Als je wat meer wilt uitgeven met wifi 6 vb lees dan even deze thread en ook de review - link in laatste post

 

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen