Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 10-07-22 13h03
Antwoorden: 16 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
ik heb mij een Mesh Wifi Deco systeem aangeschaft.
Bedoeling is dat ik de hoofd deco router aansluit op mijn orange router.
Maar ik twijfel waarop ik mijn 2 andere satellieten moet aansluiten. Sluit ik deze best aan op de hoofd deco router of mag ik ze eveneens rechtstreeks aansluiten op de orange router?
Daarnaast heb ik nog een vraagje ivm de wifi zelf. Ik zal de wifi op mijn orange router uitzetten. Mag ik dezelfde naam en paswoord instellen op mijn Deco router? Zodat alle apparaten niet opnieuw geconfigureerd moeten worden. Of is het beter aan te raden een ander naam en paswoord te gebruiken?
Bedankt.
Festijn
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Ik ga er van uit dat je eerste deco een router is
Als je de Orange Modem in bridge zet schakel je de Orange router volledig uit, de deco wordt dan je router
Over de Bridge modus ! - Tribe (orange.be)
Je twee satellieten zijn toch ook deco mesh?
Best een switch in de garage zetten ( ingang = uitgang van deco), uitgangen = naar living en naar boven
Misschien boven een deco satelliet plaatsen ( komt van de switch beneden). Daaraan kun je je pc hangen en ook wifi hebben
@Festijn Waarom zet je de Orange router niet in bridge mode ?
Satellieten aansluiten op de deco, dacht ik
Zelfde naam & password is ok -
@GregoryDank je wel!
De bridge functie ken ik niet zo goed. Wat is hier het voordeel daarvan?
Dit is mijn huidige situatie zonder Mesh Wifi
In de nieuwe situatie met Mesh Wifi was ik van plan:
Dus als ik jouw goed begrijp sluit ik de sattelieten best aan op de deco in de garage en niet op de orange router? Heb jij een idee of ik nog via deze weg video's van mijn PC boven zal kunnen afspelen op mijn TV beneden? Is het daarom van belang om de orange router in Brigde te zetten?
Bedankt voor je hulp!
Grt
Ik ga er van uit dat je eerste deco een router is
Als je de Orange Modem in bridge zet schakel je de Orange router volledig uit, de deco wordt dan je router
Over de Bridge modus ! - Tribe (orange.be)
Je twee satellieten zijn toch ook deco mesh?
Best een switch in de garage zetten ( ingang = uitgang van deco), uitgangen = naar living en naar boven
Misschien boven een deco satelliet plaatsen ( komt van de switch beneden). Daaraan kun je je pc hangen en ook wifi hebben
Net vergeten van een backup van de configuratie van de Orange router op je pc te zetten vooraleer je de bridge mode inschakelt