annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh wifi master module - connectieprobleem

Topic gestart op: 11-02-21 21h52

Antwoorden: 2 antwoorden

baras
Aspirant verkenner

Mesh wifi master module - connectieprobleem

Hallo,

 

Ik heb Orange Mesh wifi (2x). In de woonkamer werkt alles perfect. Indien ik mij meer beweeg richting router/master mesh module verlies ik verbinding. Het is alsof master mesh module geen wifi uitstraalt (router wifi staat al uit). Volgens mij werkt enkel 2de mesh wifi in de woonkamer.

Op network map staan beide meshes op groen.

Mesh 1

IP Address
192.168.0.2
IP Address V6
 
MAC Address
0C:8E:21:2E:EE:35
Device Status
disconnected
Connected Since
11/02/2021 13:04:30
Connected To
 
Connection Type
ETHERNET

 

Mesh 2: woonkamer (werkt perfect, snelhe

IP Address
 
IP Address V6
 
MAC Address
0E:8E:29:2C:F0:0D
Device Status
connected
Connected Since
11/02/2021 13:04:29
Connected To
ETHERNET
Connection Type
ETHERNET

 

Labels (4)
0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
Josette
Wijze
Wijze

@baras  goedemorgen, van mij krijg je deze:

 

Tagnieuw.jpg

 

Josette is ook een klant maar ... Vergeet niet om: pluimen te geven en/of als oplossing te markeren dank U klik eens op het blauwe woordje.
0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@baras  

Ik bemerk in je verhaal dat je niet echt een Mesh systeem hebt maar enkel wifi repeaters op dit moment. Als je wil spreken van Mesh dan lees eerst dit topic eens door :

https://community.orange.be/t5/Toestellen-en-instellingen/Mesh-WiFi/m-p/87416/highlight/true#M2638

Dan vooral het stuk wat @Cdt24801 er bij gezet heeft :

Om effectief van een Mesh systeem te kunnen spreken (en dus gebruik te kunnen maken van die technologie) heb je minimaal drie posten nodig die steeds (permanent dus) de beide andere posten kunnen bereiken.

Bij uitbreiding, heb je meer dan drie posten, is het voldoende dat iedere post minimaal twee andere posten permanent kan bereiken. Meer mag, maar moet niet.

  • Module A moet steeds Module B en Module C kunnen bereiken
  • Module B moet steeds Module A en Module C kunnen bereiken
  • Module C moet steeds Module A en Module B kunnen bereiken

De bedoeling is namelijk dat indien er ergens één link om één of andere reden onderbroken is, dat  het verkeer dan steeds een andere route kan nemen zodat er geen onderbreking ontstaat. Dat is de basis van een Mesh systeem. Zoniet heb je gewoon een reeks repeaters staan. Zonde van het geld en de werking zal ook niet zijn wat je verwacht.

Zelf heb ik ook een Mesh systeem staan , heb vier modules. Je dient er dan ook voor te zorgen dat nu in dit geval je tweede module ook de eerste heel goed ziet het kan zijn dat deze te ver weg staat. 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Leden met de meeste pluimen