Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 11-02-21 21h52
Antwoorden: 2 antwoorden
Hallo,
Ik heb Orange Mesh wifi (2x). In de woonkamer werkt alles perfect. Indien ik mij meer beweeg richting router/master mesh module verlies ik verbinding. Het is alsof master mesh module geen wifi uitstraalt (router wifi staat al uit). Volgens mij werkt enkel 2de mesh wifi in de woonkamer.
Op network map staan beide meshes op groen.
Mesh 1
IP Address | 192.168.0.2 |
IP Address V6 | |
MAC Address | 0C:8E:21:2E:EE:35 |
Device Status | disconnected |
Connected Since | 11/02/2021 13:04:30 |
Connected To | |
Connection Type | ETHERNET |
Mesh 2: woonkamer (werkt perfect, snelhe
IP Address | |
IP Address V6 | |
MAC Address | 0E:8E:29:2C:F0:0D |
Device Status | connected |
Connected Since | 11/02/2021 13:04:29 |
Connected To | ETHERNET |
Connection Type | ETHERNET |
Ik bemerk in je verhaal dat je niet echt een Mesh systeem hebt maar enkel wifi repeaters op dit moment. Als je wil spreken van Mesh dan lees eerst dit topic eens door :
https://community.orange.be/t5/Toestellen-en-instellingen/Mesh-WiFi/m-p/87416/highlight/true#M2638
Dan vooral het stuk wat @Cdt24801 er bij gezet heeft :
Om effectief van een Mesh systeem te kunnen spreken (en dus gebruik te kunnen maken van die technologie) heb je minimaal drie posten nodig die steeds (permanent dus) de beide andere posten kunnen bereiken.
Bij uitbreiding, heb je meer dan drie posten, is het voldoende dat iedere post minimaal twee andere posten permanent kan bereiken. Meer mag, maar moet niet.
De bedoeling is namelijk dat indien er ergens één link om één of andere reden onderbroken is, dat het verkeer dan steeds een andere route kan nemen zodat er geen onderbreking ontstaat. Dat is de basis van een Mesh systeem. Zoniet heb je gewoon een reeks repeaters staan. Zonde van het geld en de werking zal ook niet zijn wat je verwacht.
Zelf heb ik ook een Mesh systeem staan , heb vier modules. Je dient er dan ook voor te zorgen dat nu in dit geval je tweede module ook de eerste heel goed ziet het kan zijn dat deze te ver weg staat.