annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Mesh wifi (tijdelijk) enkel op 2.4 Ghz zetten?

Topic gestart op: 04-08-21 17h59

Antwoorden: 6 antwoorden

Chrissssstina
Aspirant verkenner

Mesh wifi (tijdelijk) enkel op 2.4 Ghz zetten?

Hallo!

 

Hoe kan ik, tijdelijk, mijn mesh wifi op enkel 2.4 Ghz zetten?

Dit i.v.m. Installatie van een apparaat die geen 5 Ghz ondersteunt.

Labels (1)
0 pluimen
6 ANTWOORDEN 6
Defroy
Ervaren verkenner

Ik heb onlangs een kennis geholpen met het configreren van haar mesh. Je moet terwijl je verbonden bent met de versterker naar de website orangemeshwifi.local gaan en inloggen met admin en ww: orange. Daar kan je vanalles instellen, ik weet wel niet meer of je daar de 5ghz kan uitzetten.

0 pluimen
Chrissssstina
Aspirant verkenner

Ik zie via de .local verbinding wel de network map, die ik via de modem niet kon inzien. Daarin zie ik wel alles wat verbonden is, kabel, 2.4 of 5 GHz, maar ik kan ook daar, behalve het ww, niets veranderen?!

0 pluimen
Gregory
Wijze
Wijze

Je hoeft de 5GHz van je wifi daarvoor niet uit te zetten @Chrissssstina , aangezien je apparaat geen verbinding met de 5GHz band kan maken

als je de 5GHz perse wil afzetten - De naam of het wachtwoord van je wifinetwerk wijzigen | Siligence modem | Orange België

0 pluimen
Chrissssstina
Aspirant verkenner

Dag Gregory,

 

Bedankt voor je snelle reactie, echter..het is mesh wifi en de wifi op de modem staat uit. Dus aanpassingen op de modem hebben daar geen invloed op en zelfs op de Master van de mesh kan ik geen instellingen wijzigen..

 

En het apparaat moet ik via mijn telefoon koppelen. En die pakt dus wel de 5 Ghz waardoor ik de koppeling met het apparaat niet kan maken.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen