annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Google mail

Topic gestart op: 02-08-21 19h04

Antwoorden: 8 antwoorden

Kesh
Ervaren verkenner

Google mail

9E4B51C0-0E06-4623-8A48-2483D43326C5.png

Hallo het heeft niet veel met orange te maken maar ik krijg een rare mail kan iemand deze uitleggen aan mij wat het betekent ?

Labels (1)
0 pluimen
8 ANTWOORDEN 8
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Kesh 

Er staat in die mail dat een aantal services van Google verhuizen naar een andere tak / ander bedrijf. Onderaan staat een opsomming van de google diensten die betrokken zijn.

Samengevat staat er dat wanneer je niet akkoord gaat met die verhuis je de diensten waarop je geabonneerd bent dient op te zeggen.

Of die mail een scam is kan ik hier niet uit opmaken. Maak je geen gebruik van een of meerdere van die diensten zou ik het boeltje forwarden naar "verdacht@safeonweb.be".

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Kesh
Ervaren verkenner

ABC2BD4F-51E0-4F8C-B090-EA3937CC1417.jpeg

Hallo weet je ook wat deze mail betekent 

0 pluimen
Cdt24801
Wijze
Wijze

@Kesh 

Ja, ik weet wat deze mail betekent.

Maar eerst deze mededeling: ik heb uw tweede post met dezelfde vraag verwijderd. Het heeft geen zin van tweemaal hetzelfde in verschillende threads te vragen.

Om op uw vraag te antwoorden:

Wanneer je een google account aanmaakt (bvb gewoon al om gmail te gebruiken) wordt gevraagd (het is niet verplicht) om een tweede referentie te geven voor het geval er iets misgaat met uw account. Paswoord vergeten bvb. Dan wordt dat tweede adres gebruikt om alles weer in orde te maken. Je hebt daarvoor immers zelf aangegeven dat dit tweede account ook van u (of iemand die je vertrouwt) is. Je zal ook gecontacteerd worden als je uw gmail eens op een ander toestel gebruikt. Dan wordt u gevraagd of je hiervan weet hebt en of je het zelf gedaan hebt.

Maar zoals gezegd, het is niet verplicht. Indien je het echter niet doet, wordt je om de zoveel tijd eens lastig gevallen door google met opnieuw die vraag om een backup referentie te geven. Je hoeft daar dus niet op te reageren en het is geen phishing.

Leuze van de dag | Echte levenswijsheid vind je niet met een zoekmachine op internet
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


Kesh
Ervaren verkenner

Ooh bedankt !!

Leden met de meeste pluimen