annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Miserabele uploadsnelheid 242/2,6 😭

Topic gestart op: 20-12-20 08h59

Antwoorden: 20 antwoorden

smurfer
Ervaren verkenner

Miserabele uploadsnelheid 242/2,6 😭

Wat een triestige uploadsnelheid, zelf met een optie internet boost.

Telkens we met twee een videocall hebben (dagelijks), zit de schrik er in om de verbinding niet te verliezen - wat meer dan eens gebeurt.

@Totem Wanneer wordt Orange ook dé challenger van de uploadsnelheid? Vele buitenlandse ISPs tonen aan dat het anders kan.

smurfer_0-1608449897133.png

 

Over deze speedtest resultaten

  • via speedtest.telenet.be vanuit Brussel
  • wifi 5.0 net naast router op zondagochtend 8u - niet echt een piekmoment
  • er lopen geen andere zware internetactivteiten op mijn pc of netwerk
  • op andere toestellen (pc/telefoon) haal ik vergelijkbare resultaten
  • via de kabel, zonder andere internetactiviteit haal ik tot 370/20 (range: 12Mbs  tot uitzonderlijk 31 Mbs bij verschillende meting gedurende 3 weken)  - wat volstaat, maar nog altijd pover is voor een internet boost upload snelheid. Bovendien wil ik "normaal" kunnen werken via wifi.
Labels (4)
0 pluimen
20 ANTWOORDEN 20
Moedermol
Aspirant verkenner

Screenshot_20230710_104849_Speedtest.jpgHier in Aalst hetzelfde probleem met upload sinds 9/7/2023. Ik vermoed dat hetzelfde probleem zich voordoet bij U en het ligt niet aan de gebruiker maar wel bij Orange zelf 😉

0 pluimen
Jeroewn
Leidende verkenner

Om 100% zeker te zijn maak je best even een verbinding met de kabel, om draadloze problemen compleet uit te sluiten. Neem dan verschillende testen af over de dag en kijk als het probleem zich voordoet op bepaalde tijdstippen of continu. Ik heb persoonlijk nog geen enkel upload probleem gehad met Orange. Indien het blijft aanhouden neem je best contact met de klantendienst van Orange. Vermoedelijk is er een signaal- of software probleem met je modem.

E948C1B9-D14D-4236-99AD-E76EFBC22140_4_5005_c.jpeg

 

smurfer
Ervaren verkenner

Bedankt @Jeroewn . Wat is jouw uploadsnelheid via wifi?

Via de kabel, zonder andere internetactiviteit haal ik tot 370/20 (range: 12Mbs tot uitzonderlijk 31 Mbs bij verschillende meting gedurende 3 weken)  - wat volstaat, maar nog altijd pover is voor een internet boost upload snelheid. Bovendien wil ik "normaal" kunnen werken via wifi.

De hierboven gemeten wifi resultaten zijn via een aparte, nieuwe router. Als ik mijn pc rechtstreeks met mijn model verbind, haal ik vergelijkbare resultaten. Ook als ik dit met andere aparaten pc's test. Het ligt met andere woorden niet aan mijn router of pc. Mogelijk wel aan de modem of signaal.

 

 

0 pluimen
patrick2
Wijze
Wijze

@smurfer  ik lees in jou zin dat er achter je modem nog een eigen router staat ???

Hoe ben je dan zo zeker dat de wifi snelheid via de modem niet correct is ? 

Patrick2 | De eenvoudigste oplossing is vaak de beste!
Vergeet niet om pluimen te geven en/of als oplossing te markeren
Tomorrow is another day


0 pluimen
Leden met de meeste pluimen