Goed om te weten: door te surfen op onze website, accepteer je het gebruik van cookies. Wil je cookies uitschakelen? Klik dan op de knop "meer info" hiernaast.
Topic gestart op: 17-05-22 10h00
Antwoorden: 2 antwoorden
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Hallo,
Ik heb een heel raar probleem sinds deze morgen. Waarschijnlijk verliep deze nacht m'n DHCP lease waardoor de modem automatisch een nieuw IP ging aanvragen. Echter bleek dit nogal fout af te lopen waardoor op dit moment het internet thuis volledig down ligt?
Het hele rare aan de zaak is, is dat het IP-adres waar ik op verbonden was (94.11.130.27) een certificaat aanbied van een zekere Simon Lepla (Hope you hear me). Op zich niet raar als m'n IP reeds elders werd ingezet, ware het niet dat de DNS van het certificaat verwijst naar hostname met een ander IP binnen hetzelfde /19 subnet?
Wat ik zelf reeds geprobeerd heb: modem herstarten, modem reset, ethernetkabel herinpluggen.
Misschien dat iemand Simon Lepla op twitter, facebook, whatever kan aanspreken (aangezien ik zelf geen socials heb) zodat misschien bij hem een belletje rinkelt?
Hartelijk dank
Jeroen
Opgelost! Ga naar de oplossing.
Probleem is ondertussen volledig opgelost.
Probleem is ondertussen volledig opgelost.
Ondertussen lijkt het erop dat de problemen reeds opgelost zijn (aangezien ik van New Relic Monitoring Incident Closed kreeg). Ik moet wel vanavond wel bridge mode heractiveren wat mogelijks terug een probleem kan geven. Jammer genoeg kan support dat niet vanuit hun interface.
Keep you posted of het volledig gefixt is of niet.