annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem herstart, geen internet

Topic gestart op: 17-05-22 10h00

Antwoorden: 2 antwoorden

JeroenED
Ervaren verkenner

Modem herstart, geen internet

OPGELOST

Hallo,

Ik heb een heel raar probleem sinds deze morgen. Waarschijnlijk verliep deze nacht m'n DHCP lease waardoor de modem automatisch een nieuw IP ging aanvragen. Echter bleek dit nogal fout af te lopen waardoor op dit moment het internet thuis volledig down ligt?

Het hele rare aan de zaak is, is dat het IP-adres waar ik op verbonden was (94.11.130.27) een certificaat aanbied van een zekere Simon Lepla (Hope you hear me). Op zich niet raar als m'n IP reeds elders werd ingezet, ware het niet dat de DNS van het certificaat verwijst naar hostname met een ander IP binnen hetzelfde /19 subnet?

Wat ik zelf reeds geprobeerd heb: modem herstarten, modem reset, ethernetkabel herinpluggen.

Misschien dat iemand Simon Lepla op twitter, facebook, whatever kan aanspreken (aangezien ik zelf geen socials heb) zodat misschien bij hem een belletje rinkelt?

Hartelijk dank

Jeroen

Labels (1)
0 pluimen
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
JeroenED
Ervaren verkenner

Probleem is ondertussen volledig opgelost.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 pluimen
2 ANTWOORDEN 2
JeroenED
Ervaren verkenner

Probleem is ondertussen volledig opgelost.

0 pluimen
JeroenED
Ervaren verkenner

Ondertussen lijkt het erop dat de problemen reeds opgelost zijn (aangezien ik van New Relic Monitoring Incident Closed kreeg). Ik moet wel vanavond wel bridge mode heractiveren wat mogelijks terug een probleem kan geven. Jammer genoeg kan support dat niet vanuit hun interface.

Keep you posted of het volledig gefixt is of niet.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen