annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Modem in Bridge modus

Topic gestart op: 04-12-19 15h41

Antwoorden: 130 antwoorden

CornelisS
Gewaardeerd verkenner

Modem in Bridge modus

OPGELOST

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Labels (1)
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING
Totem
Grote Wijze
Grote Wijze

Hallo,

Is het mogelijk om de Siligence TCG300 in bridge modus te zetten of te laten vervangen door 1 die dat wel kan? Ik wil namelijk mijn eigen firewall er achter plaatsen zonder dat het modem daar nog vanalles voor weg filtert (ook al staat deze in DMZ, staat fw uit op het modem, etc).

Ik weet bijvoorbeeld dat dat bij Telenet wel kan. Een zogenaamde (EMTA) bridge modem.

Alvast bedankt

Ugh @CornelisS,

Momenteel is er geen support voorzien voor de bridge functie het is dus normaal gezien ook niet beschikbaar. Maar  wees gerust ! Ons LOVE-team neemt het in handen en zal de brigde modus activeren in de komende maanden voor alle LOVE-klanten.
Totem's zonnegroeten,

Totem

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

130 ANTWOORDEN 130
speedfreak_be
Aspirant verkenner

Mooi,

 

Sta te popelen. Hier nog niet in ieder geval of is een reboot nodig?

Vraag me alleen af hoe je de settings van de modem terug kan krijgen eens het geactiveerd is, harde reset van modem nodig? Ja dus, staat mee in het screenshot, moest even scrollen, Doh!

0 pluimen
Clemens1
Gewaardeerd verkenner

Oeps sorry 1440p scherm 😉

Gewoon wachten...heb toen de webif destijds vernieuwd heb langer moeten wachten, nu lijk ik bij de vroege vogels te zijn.

En de configuratie kun je bewaren (onder het punt Jouw modum -> herstellen).

0 pluimen
jego
Ervaren verkenner

Goed om te lezen als mogelijk toekomstige klant, zonder bridge modus is het een no-go voor mij.

Kan iemand bevestigen dat TV kijken via Chromecast ook nog blijft werken? Ik lees her en der dat de app moet "gekoppeld" worden met de decoder en dat deze in hetzelfde subnet moeten zitten.

Tenzij de decoder achter de eigen router mag zitten in een private subnet?

0 pluimen
Johnny75
Ervaren verkenner

Oke, daar is die dan, de poorten 1 t/m 3 worden gedeactiveerd.

Weet iemand of het kastje voor de vaste telefoon (weet ff niet de officiële naam) ook werkt achter het eigen modem?

0 pluimen
Clemens1
Gewaardeerd verkenner

Zou geen probleem mogen zijn, is gewoon VOIP. De Orange modem doet ook niets speciaals met die ATA van cisco, alles staat daar op geconfigureerd. Je kan theoretisch bv. ook de ATA ook ergens anders gebruiken waar internet voorhanden is...alhoewel ik wel niet weten wat voor algemene voorwaarden er gelden vanuit Orange.

0 pluimen
Leden met de meeste pluimen